The reason why I have chosen the theme of sports sponsorship arises from my passion about this topic, in particular my goal was to develop my undergraduate thesis about the sports communication and the fans’ involvement. At first, after a short introduction about public relations and marketing Communications, I have described the different sports sponsorship modalities. Secondly I have provided examples of specific cases for each sponsorship modality. Finally I have analized the Udinese Calcio and Dacia’s case study about the way in which they have promoted their brands during the event "Dacia Sponsor Day".
La scelta dell'argomento della tesi di laurea deriva dalla grande passione che nutro per lo sport. Ho deciso di analizzare il mondo delle sponsorizzazioni sportive per provare a compiere un passo in avanti rispetto all'argomento trattato nella tesi triennale nella quale analizzavo il coinvolgimento dei tifosi. Dopo una breve introduzione sul tema delle relazioni pubbliche e della comunicazione di marketing, ho descritto le diverse modalità di sponsorizzazione sportiva portando per ognuna di esse degli esempi di casi concreti. Infine, ho analizzato in maniera approfondita la campagna di sponsorizzazione promossa da Dacia e Udinese Calcio "Dacia Sponsor Day" rivolta a piccoli imprenditori profondamente colpiti dalla crisi, sport minori meritevoli di maggior visibilità e alle famiglie in attesa di un figlio.
La sponsorizzazione sportiva come leva di sviluppo delle relazioni e di rafforzamento del brand
BELCASTRO, CHIARA
2015/2016
Abstract
The reason why I have chosen the theme of sports sponsorship arises from my passion about this topic, in particular my goal was to develop my undergraduate thesis about the sports communication and the fans’ involvement. At first, after a short introduction about public relations and marketing Communications, I have described the different sports sponsorship modalities. Secondly I have provided examples of specific cases for each sponsorship modality. Finally I have analized the Udinese Calcio and Dacia’s case study about the way in which they have promoted their brands during the event "Dacia Sponsor Day".È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
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https://hdl.handle.net/20.500.14239/10450