The launch of a new product on the market plays an important role for companies. Shocking situations such as epidemics induce changes in the habits of consumers who must adapt to cope with new life circumstances, therefore business must adapt accordingly. The transformation of consumer habits due to COVID-19 generated concerns about how companies should promote their new products on the market and attract consumers. After approximately two years from the outbreak of the COVID-19 pandemic, it is worth to take a snapshot of the situation in terms of how consumers are behaving today when searching information about a new product on the market and what their purchasing behaviour (online or in-store) is likely to be. The study includes a recent and ongoing event that is the COVID-19 pandemic, hence understanding changing in consumer preferences is crucial for companies to identify which marketing techniques are most appropriate to the product launch phase. This research wants to offer the Italian consumer's perspective by using an online questionnaire shared and promoted through the social media channels. The results of this study confirmed the online approach as the most favourited by consumers However, there has been a partial return to physical shop in searching information or purchasing a new product.
Il lancio di un nuovo prodotto sul mercato gioca un ruolo importante per le aziende. Situazioni scioccanti come le epidemie inducono cambiamenti nelle abitudini dei consumatori che devono adattarsi per far fronte a nuove circostanze di vita; quindi, le aziende devono adattarsi di conseguenza. La trasformazione delle abitudini dei consumatori dovuta al COVID-19 ha generato preoccupazioni su come le aziende dovrebbero promuovere i loro nuovi prodotti sul mercato e attrarre i consumatori. Dopo circa due anni dallo scoppio della pandemia di COVID-19, è opportuno fare una panoramica della situazione in termini di come i consumatori si comportano oggi quando cercano informazioni su un nuovo prodotto sul mercato e quale sarà il loro comportamento di acquisto (online o in negozio). Lo studio include un evento recente e in corso che è la pandemia di COVID-19, quindi la comprensione dei cambiamenti nelle preferenze dei consumatori è fondamentale per le aziende per identificare quali tecniche di marketing sono più appropriate alla fase di lancio del prodotto. Questa ricerca si propone di offrire la prospettiva del consumatore italiano utilizzando un questionario online condiviso e promosso attraverso i canali dei social media. I risultati di questo studio hanno confermato l'approccio online come il più preferito dai consumatori. Tuttavia, c'è stato un parziale ritorno al negozio fisico nella ricerca di informazioni o nell'acquisto di un nuovo prodotto.
Launching a new product in the current COVID-19 marketplace: insights from customers’ behaviour.
DI MEZZA, MARGHERITA
2020/2021
Abstract
The launch of a new product on the market plays an important role for companies. Shocking situations such as epidemics induce changes in the habits of consumers who must adapt to cope with new life circumstances, therefore business must adapt accordingly. The transformation of consumer habits due to COVID-19 generated concerns about how companies should promote their new products on the market and attract consumers. After approximately two years from the outbreak of the COVID-19 pandemic, it is worth to take a snapshot of the situation in terms of how consumers are behaving today when searching information about a new product on the market and what their purchasing behaviour (online or in-store) is likely to be. The study includes a recent and ongoing event that is the COVID-19 pandemic, hence understanding changing in consumer preferences is crucial for companies to identify which marketing techniques are most appropriate to the product launch phase. This research wants to offer the Italian consumer's perspective by using an online questionnaire shared and promoted through the social media channels. The results of this study confirmed the online approach as the most favourited by consumers However, there has been a partial return to physical shop in searching information or purchasing a new product.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
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https://hdl.handle.net/20.500.14239/1087