Companies can be considered as control systems which must control a set of different strategic variables (vector strategy), each with its own characteristics and behaviors, that should be carefully evaluated and managed. My thesis aims to identify and analyse these different strategic variables in order to describe and interpret the firm’s behavior in the short and long term. In this way it’s possible to understand what are the variables to be considered priorities considered on the base of the Corporate Vision and Mission.

L’azienda può essere considerata come un Sistema di Controllo che deve controllare diverse variabili strategiche (vettore strategico), ognuna con proprie caratteristiche e un proprio comportamento, che devono essere sapientemente valutate e gestite dal management con opportune leve di controllo. La mia tesi si pone l’obiettivo di identificare queste diverse le fondamentali e più rilevanti variabili strategiche, di descriverne ed interpretarne il comportamento a breve e lungo termine in base alla propria Vision e Mission Aziendale. Keywords: Mission, Vision, Strategy, Strategic Variable, Systems Thinking, Management.

Il controllo delle variabili strategiche aziendali.

BONGIORNI, LUCA
2013/2014

Abstract

Companies can be considered as control systems which must control a set of different strategic variables (vector strategy), each with its own characteristics and behaviors, that should be carefully evaluated and managed. My thesis aims to identify and analyse these different strategic variables in order to describe and interpret the firm’s behavior in the short and long term. In this way it’s possible to understand what are the variables to be considered priorities considered on the base of the Corporate Vision and Mission.
2013
Management of the strategic business variables.
L’azienda può essere considerata come un Sistema di Controllo che deve controllare diverse variabili strategiche (vettore strategico), ognuna con proprie caratteristiche e un proprio comportamento, che devono essere sapientemente valutate e gestite dal management con opportune leve di controllo. La mia tesi si pone l’obiettivo di identificare queste diverse le fondamentali e più rilevanti variabili strategiche, di descriverne ed interpretarne il comportamento a breve e lungo termine in base alla propria Vision e Mission Aziendale. Keywords: Mission, Vision, Strategy, Strategic Variable, Systems Thinking, Management.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14239/10961