Since the reform and opening up, China's urbanization process has developed rapidly, and the boundaries of the city have continued to expand. At the same time, the university campus, which was originally located on the outskirts of the city, was gradually incorporated into the urban area and became new city center. The physical encounter between the city and the campus boundaries and the completely isolated relationship hindered the further expansion of the campus and limited the campus capacity. Besides, it also violated the trend of openness of the central city. On this basis, the author conducts a research on another relationship, university-city integration. After searching the literature, the author found that the integration of the university and the city has obvious positive significance for driving employment and regional economic development. The academic circles have achieved fruitful results in the fields of economics, sociology, and higher education. However, there is relatively few study on the spatial relationship between university and city integration in the field of architecture. There are only a few trends about open campus and high density. The author conducts a research on the university-city integration space model through case study and design experiment. Through studying the university-city relationship of Harvard University and Oxford University, we can find that the university-city integration is mainly reflected in: the general layout is fully integrated, the street network is shared, the types of public space are diverse,the function is fully mixed, and the management model is refined, etc. In these aspects, this paper shows the results in a graphical way. Finally, based on theoretical research and case study, this paper carried out a renovation design experiment on the Siping Road campus of Tongji University based on university-city integration. On the basis of establishing four transformation strategies including “open-up,small-plot, high-density, function-integration”, the author conducted three researches:road network reconstruction,building renovation and group urban design. After transformation, the Siping Road campus of Tongji University can finally present the following states: grouped layout, integrated traffic into the city, fully mixed functions, regular external space, and diversified communication space. Of course, it must be pointed out that this study does not have practical significance in the short term because this paper is less involved in land policies, property rights, etc. The demonstration is just a visionary exploration. Key Words: university-city integration, general layout, transportation system, space and function, management mode

Esperimento sul rinnovamento del campus nell'area urbana centrale basato sull'integrazione università-città: Caso Studio, Campus Tongji University. Dopo la riforma e l'apertura, il processo di urbanizzazione della Cina si è sviluppato rapidamente e i confini della città hanno continuato ad espandersi. Allo stesso tempo, il campus universitario, che originariamente era situato alla periferia della città, fu gradualmente incorporato nell'area urbana e divenne un nuovo centro nella città. L'incontro fisico tra la città e i confini del campus ed il fatto che questa sia una realtà completamente isolata hanno ostacolato l'ulteriore espansione del campus e limitato le capacità di esso. Inoltre, ha anche violato la tendenza all'apertura del centro città. Su questa base, l'autore conduce una ricerca su un'altra relazione, l'integrazione università-città. Dopo aver studiato la documentazione storica, l'autore ha scoperto che l'integrazione tra università e città ha un evidente significato positivo per guidare l'occupazione e lo sviluppo economico regionale. I circoli accademici hanno ottenuto risultati fruttuosi nei settori dell'economia, della sociologia e dell'istruzione superiore. Tuttavia, ci sono relativamente pochi studi sulla relazione spaziale tra università e integrazione della città nel campo dell'architettura. Vi sono solo alcuni studi riguardo al campus aperto e l'alta densità. L'autore conduce una ricerca sul modello di spazio di integrazione università-città attraverso casi studio ed esperimenti di progettazione. Attraverso lo studio delle relazioni università-città dell'Università di Harvard e dell'Università di Oxford, possiamo scoprire che l'integrazione università-città si riflette principalmente in: il layout generale è completamente integrato, la rete stradale è condivisa, i tipi di spazio pubblico sono diversi, la funzione è completamente mista e il modello di gestione è raffinato, ecc. Sotto questi aspetti, questo documento mostra i risultati in modo grafico. Infine, sulla base di ricerche teoriche e casi studio, questo documento ha condotto un esperimento di progettazione di rinnovamento nel campus di Siping Road dell'Università Tongji basato sull'integrazione università-città. Sulla base dell'istituzione di quattro strategie di trasformazione tra cui "apertura, piccola trama, alta densità, integrazione delle funzioni", l'autore ha condotto tre ricerche: ricostruzione della rete stradale, ristrutturazione edilizia e progettazione urbana di gruppo. Dopo la trasformazione, il campus di Siping Road dell'Università Tongji può finalmente proporre le seguenti caratteristiche: layout raggruppato, traffico integrato nella città, funzioni completamente miste, spazio esterno regolare e spazio di comunicazione diversificato. Naturalmente, si deve sottolineare che questo studio non ha un significato pratico a breve termine perchè questo elaborato non coinvolge in maniera approfondita le politiche fondiarie, i diritti di proprietà, ecc. Il risultato pratico è solo un'esplorazione visionaria. Parole chiave: integrazione università-città, layout generale, sistema di trasporto, spazio e funzione, modalità di gestione

An Experiment on the Renovation of Campus in Urban Central Area Based on University-City Integration: Take Tongji Campus for Example

JIN, GANG
2019/2020

Abstract

Since the reform and opening up, China's urbanization process has developed rapidly, and the boundaries of the city have continued to expand. At the same time, the university campus, which was originally located on the outskirts of the city, was gradually incorporated into the urban area and became new city center. The physical encounter between the city and the campus boundaries and the completely isolated relationship hindered the further expansion of the campus and limited the campus capacity. Besides, it also violated the trend of openness of the central city. On this basis, the author conducts a research on another relationship, university-city integration. After searching the literature, the author found that the integration of the university and the city has obvious positive significance for driving employment and regional economic development. The academic circles have achieved fruitful results in the fields of economics, sociology, and higher education. However, there is relatively few study on the spatial relationship between university and city integration in the field of architecture. There are only a few trends about open campus and high density. The author conducts a research on the university-city integration space model through case study and design experiment. Through studying the university-city relationship of Harvard University and Oxford University, we can find that the university-city integration is mainly reflected in: the general layout is fully integrated, the street network is shared, the types of public space are diverse,the function is fully mixed, and the management model is refined, etc. In these aspects, this paper shows the results in a graphical way. Finally, based on theoretical research and case study, this paper carried out a renovation design experiment on the Siping Road campus of Tongji University based on university-city integration. On the basis of establishing four transformation strategies including “open-up,small-plot, high-density, function-integration”, the author conducted three researches:road network reconstruction,building renovation and group urban design. After transformation, the Siping Road campus of Tongji University can finally present the following states: grouped layout, integrated traffic into the city, fully mixed functions, regular external space, and diversified communication space. Of course, it must be pointed out that this study does not have practical significance in the short term because this paper is less involved in land policies, property rights, etc. The demonstration is just a visionary exploration. Key Words: university-city integration, general layout, transportation system, space and function, management mode
2019
An Experiment on the Renovation of Campus in Urban Central Area Based on University-City Integration: Take Tongji Campus for Example
Esperimento sul rinnovamento del campus nell'area urbana centrale basato sull'integrazione università-città: Caso Studio, Campus Tongji University. Dopo la riforma e l'apertura, il processo di urbanizzazione della Cina si è sviluppato rapidamente e i confini della città hanno continuato ad espandersi. Allo stesso tempo, il campus universitario, che originariamente era situato alla periferia della città, fu gradualmente incorporato nell'area urbana e divenne un nuovo centro nella città. L'incontro fisico tra la città e i confini del campus ed il fatto che questa sia una realtà completamente isolata hanno ostacolato l'ulteriore espansione del campus e limitato le capacità di esso. Inoltre, ha anche violato la tendenza all'apertura del centro città. Su questa base, l'autore conduce una ricerca su un'altra relazione, l'integrazione università-città. Dopo aver studiato la documentazione storica, l'autore ha scoperto che l'integrazione tra università e città ha un evidente significato positivo per guidare l'occupazione e lo sviluppo economico regionale. I circoli accademici hanno ottenuto risultati fruttuosi nei settori dell'economia, della sociologia e dell'istruzione superiore. Tuttavia, ci sono relativamente pochi studi sulla relazione spaziale tra università e integrazione della città nel campo dell'architettura. Vi sono solo alcuni studi riguardo al campus aperto e l'alta densità. L'autore conduce una ricerca sul modello di spazio di integrazione università-città attraverso casi studio ed esperimenti di progettazione. Attraverso lo studio delle relazioni università-città dell'Università di Harvard e dell'Università di Oxford, possiamo scoprire che l'integrazione università-città si riflette principalmente in: il layout generale è completamente integrato, la rete stradale è condivisa, i tipi di spazio pubblico sono diversi, la funzione è completamente mista e il modello di gestione è raffinato, ecc. Sotto questi aspetti, questo documento mostra i risultati in modo grafico. Infine, sulla base di ricerche teoriche e casi studio, questo documento ha condotto un esperimento di progettazione di rinnovamento nel campus di Siping Road dell'Università Tongji basato sull'integrazione università-città. Sulla base dell'istituzione di quattro strategie di trasformazione tra cui "apertura, piccola trama, alta densità, integrazione delle funzioni", l'autore ha condotto tre ricerche: ricostruzione della rete stradale, ristrutturazione edilizia e progettazione urbana di gruppo. Dopo la trasformazione, il campus di Siping Road dell'Università Tongji può finalmente proporre le seguenti caratteristiche: layout raggruppato, traffico integrato nella città, funzioni completamente miste, spazio esterno regolare e spazio di comunicazione diversificato. Naturalmente, si deve sottolineare che questo studio non ha un significato pratico a breve termine perchè questo elaborato non coinvolge in maniera approfondita le politiche fondiarie, i diritti di proprietà, ecc. Il risultato pratico è solo un'esplorazione visionaria. Parole chiave: integrazione università-città, layout generale, sistema di trasporto, spazio e funzione, modalità di gestione
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14239/12040