In the thesis, a brief overview of existing traffic models is made and a special look at service stations that may include, for instance, charging points for plug-in electric vehicles is also given. A first macroscopic traffic model describing the effects of adding the dynamics associated with a charging station placed along a freeway is proposed. Hence, some simulation are presented to analyze a simple scenario in which a single charging station is present. Then, the model is generalized to effectively describe the different configurations that the dynamics of the service station may create. This novel model enhances the classical Cell Transmission Model and it is called Cell Transmission Model with service station (CTM-s). Thus, different and complex simulation scenarios are analyzed to validate the theoretical model developed.
Includendo la dinamica delle stazioni di servizio nel traffico autostradale: un Cell Transmission Model migliorato. Nella tesi, viene fatta una breve panoramica dei modelli di traffico esistenti ed è anche dato uno sguardo speciale alle stazioni di servizio che possono includere, ad esempio, i punti di ricarica per i veicoli elettrici plug-in. Viene proposto un primo modello di traffico macroscopico che descrive gli effetti dell'aggiunta delle dinamiche associate a una stazione di ricarica posizionata lungo un'autostrada. Quindi, vengono presentate alcune simulazioni per analizzare un semplice scenario in cui è presente una singola stazione di ricarica. Dopo, il modello è generalizzato per descrivere efficacemente le diverse configurazioni che le dinamiche della stazione di servizio possono creare. Questo nuovo modello migliora il classico Cell Transmission Model ed è chiamato Cell Transmission Model con stazioni di servizio (CTM-s). Pertanto, vengono analizzati scenari di simulazione diversi e complessi per convalidare il modello teorico sviluppato.
Including service stations dynamics in freeway traffic: an enhanced cell transmission model
VAGHI, LUCA
2020/2021
Abstract
In the thesis, a brief overview of existing traffic models is made and a special look at service stations that may include, for instance, charging points for plug-in electric vehicles is also given. A first macroscopic traffic model describing the effects of adding the dynamics associated with a charging station placed along a freeway is proposed. Hence, some simulation are presented to analyze a simple scenario in which a single charging station is present. Then, the model is generalized to effectively describe the different configurations that the dynamics of the service station may create. This novel model enhances the classical Cell Transmission Model and it is called Cell Transmission Model with service station (CTM-s). Thus, different and complex simulation scenarios are analyzed to validate the theoretical model developed.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
Per maggiori informazioni e per verifiche sull'eventuale disponibilità del file scrivere a: unitesi@unipv.it.
https://hdl.handle.net/20.500.14239/14256