The International Moth is a single-handed ultra-lightweight foiling development class boat, and it follows open class rules. Therefore, the designer and builder have full liberty to develop and produce the fastest boat. It is possible to adopt and design to emphasize the structural change of parts for a given load and designing the moth hydrofoil to control its pitch angle enables the boat to achieve a stable flight in a wide range of weather conditions. Reducing the induced drag, passively decreasing the angle of attack in increased boat speed, using the real-time sceneries lot of work can be obtained by use of computerized analysis methods for predicting how a product reacts to real-world forces, vibration, heat, fluid flow, and other physical effects. The main aim of using analysis shows whether a product will break, wear out, or work the way it was designed. The computerized analysis gives the results of the moth, which was designed, and in getting the mechanical structure of the moth under various operating conditions which can help contrast the design of the moth and the selection of materials. After the analysis results were obtained the required study was done by use of Autodesk inventor 2021 for Finite Element Analysis.
STUDIO E ANALISI DI UNA IMBRACAZIONE DI TIPO MOTH. L'International Moth è un natante a vela la cui classe di sviluppo è foiling ultraleggera e segue le regole di classe aperta. Pertanto, il progettista e il costruttore hanno piena libertà di sviluppare e produrre la barca più veloce. È possibile adottare e sviluppare le parti strutturali della moth per un dato carico e progettare l’aliscafo che meglio permetta di controllarne l'angolo di beccheggio per consentire alla barca di ottenere un volo stabile in un'ampia gamma di condizioni meteorologiche. Questo permette di ridurre la resistenza indotta, diminuendo passivamente l'angolo di attacco all'aumentare della velocità dell'imbarcazione. I metodi di analisi computerizzata permettono di prevedere come reagisce un prodotto alle forze, vibrazioni, calore, flusso di fluidi e altri effetti fisici utilizzando un’ampia varietà di scenari. L'obiettivo principale dell'analisi mostra la resistenza strutturale, la resistenza all’usura ed il comportamento del prodotto in condizioni normali per cui è stato progettato. L'analisi computazionale fornisce i risultati del comportamento della struttura meccanica della moth nelle varie condizioni operative che possono aiutare a progettare l’imbarcazione e la selezione dei materiali. Lo studio è stato condotto tramite l’uso di Autodesk Inventor 2021 per l'analisi agli elementi finiti.
STUDY AND ANALYSIS OF A FOILING MOTH
GANAPATHIRAJU, PAVAN KRISHNA VARMA
2021/2022
Abstract
The International Moth is a single-handed ultra-lightweight foiling development class boat, and it follows open class rules. Therefore, the designer and builder have full liberty to develop and produce the fastest boat. It is possible to adopt and design to emphasize the structural change of parts for a given load and designing the moth hydrofoil to control its pitch angle enables the boat to achieve a stable flight in a wide range of weather conditions. Reducing the induced drag, passively decreasing the angle of attack in increased boat speed, using the real-time sceneries lot of work can be obtained by use of computerized analysis methods for predicting how a product reacts to real-world forces, vibration, heat, fluid flow, and other physical effects. The main aim of using analysis shows whether a product will break, wear out, or work the way it was designed. The computerized analysis gives the results of the moth, which was designed, and in getting the mechanical structure of the moth under various operating conditions which can help contrast the design of the moth and the selection of materials. After the analysis results were obtained the required study was done by use of Autodesk inventor 2021 for Finite Element Analysis.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
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https://hdl.handle.net/20.500.14239/14859