The aviation industry is growing rapidly in a smart and efficient way. Helicopters are used to travel short distances these days and with less space for vertical take-off and landing. The eVTOL smart flight or a smart vehicle is a mixture of drone and helicopter concepts where it has smart advanced features with a compact design. The flight can carry up to 4 people approximately 350-400kgs of weight. It runs on electrical energy, so it has zero emissions. Mainly used to travel a short distance in a quick time. The propellers are the key for any eVTOLs. Generally, blade-type and ducted blade-type propellers were used in the flights. Here in this thesis development, we focused on propellers and their design to be more efficient than the remaining ones. And focused on the aerodynamics of the flight and flight safety. The idea of the new propeller has been derived from the ITEG concept. It is an electrically driven motor where the air flows through it by covering the entire area of the rotor. So, replacing the normal propeller with an ITEG propeller to get more efficiency and contribute to the stability of the flight. Designing the propeller is more important to reach the aerodynamic requirements to fly smoothly. Improving the eVTOL smart flight by implementing various smart technology in all aspects is the work we achieved till now.

ITEG come elica di volo in eVTOL smartflight. L'industria aeronautica sta crescendo rapidamente in modo intelligente ed efficiente. Oggigiorno gli elicotteri vengono utilizzati per percorrere brevi distanze e con meno spazio per il decollo e l'atterraggio verticale. Il volo intelligente eVTOL o un veicolo intelligente è una miscela di concetti di droni ed elicotteri in cui ha funzionalità avanzate intelligenti con un design compatto. Il volo può trasportare fino a 4 persone di circa 350-400 kg di peso. Funziona a energia elettrica, quindi ha zero emissioni. Utilizzato principalmente per percorrere una breve distanza in un tempo breve. Le eliche sono la chiave per qualsiasi eVTOL. Generalmente, nei voli venivano utilizzate eliche a pale e a pale intubate. Qui, in questo sviluppo della tesi, ci siamo concentrati sulle eliche e sul loro design per essere più efficienti delle restanti. E si è concentrato sull'aerodinamica del volo e sulla sicurezza del volo. L'idea della nuova elica è stata derivata dal concetto ITEG. È un motore azionato elettricamente dove l'aria scorre attraverso di esso coprendo l'intera area del rotore. Quindi, sostituire l'elica normale con un'elica ITEG per ottenere maggiore efficienza e contribuire alla stabilità del volo. Progettare l'elica è più importante per raggiungere i requisiti aerodinamici per volare senza intoppi. Migliorare il volo intelligente eVTOL implementando varie tecnologie intelligenti in tutti gli aspetti è il lavoro che abbiamo realizzato fino ad ora.

ITEG as a Flight Propeller in eVTOL smartflight

BASAGERI SRIDHARA, SHREYAS
2021/2022

Abstract

The aviation industry is growing rapidly in a smart and efficient way. Helicopters are used to travel short distances these days and with less space for vertical take-off and landing. The eVTOL smart flight or a smart vehicle is a mixture of drone and helicopter concepts where it has smart advanced features with a compact design. The flight can carry up to 4 people approximately 350-400kgs of weight. It runs on electrical energy, so it has zero emissions. Mainly used to travel a short distance in a quick time. The propellers are the key for any eVTOLs. Generally, blade-type and ducted blade-type propellers were used in the flights. Here in this thesis development, we focused on propellers and their design to be more efficient than the remaining ones. And focused on the aerodynamics of the flight and flight safety. The idea of the new propeller has been derived from the ITEG concept. It is an electrically driven motor where the air flows through it by covering the entire area of the rotor. So, replacing the normal propeller with an ITEG propeller to get more efficiency and contribute to the stability of the flight. Designing the propeller is more important to reach the aerodynamic requirements to fly smoothly. Improving the eVTOL smart flight by implementing various smart technology in all aspects is the work we achieved till now.
2021
ITEG as a Flight Propeller in eVTOL smartflight
ITEG come elica di volo in eVTOL smartflight. L'industria aeronautica sta crescendo rapidamente in modo intelligente ed efficiente. Oggigiorno gli elicotteri vengono utilizzati per percorrere brevi distanze e con meno spazio per il decollo e l'atterraggio verticale. Il volo intelligente eVTOL o un veicolo intelligente è una miscela di concetti di droni ed elicotteri in cui ha funzionalità avanzate intelligenti con un design compatto. Il volo può trasportare fino a 4 persone di circa 350-400 kg di peso. Funziona a energia elettrica, quindi ha zero emissioni. Utilizzato principalmente per percorrere una breve distanza in un tempo breve. Le eliche sono la chiave per qualsiasi eVTOL. Generalmente, nei voli venivano utilizzate eliche a pale e a pale intubate. Qui, in questo sviluppo della tesi, ci siamo concentrati sulle eliche e sul loro design per essere più efficienti delle restanti. E si è concentrato sull'aerodinamica del volo e sulla sicurezza del volo. L'idea della nuova elica è stata derivata dal concetto ITEG. È un motore azionato elettricamente dove l'aria scorre attraverso di esso coprendo l'intera area del rotore. Quindi, sostituire l'elica normale con un'elica ITEG per ottenere maggiore efficienza e contribuire alla stabilità del volo. Progettare l'elica è più importante per raggiungere i requisiti aerodinamici per volare senza intoppi. Migliorare il volo intelligente eVTOL implementando varie tecnologie intelligenti in tutti gli aspetti è il lavoro che abbiamo realizzato fino ad ora.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14239/15542