This paper will investigate the impact of the factors that may have a strong influence in the purchase intent of consumers, in the online landscape. The topic is very actual and is of an extremely importance for understating the online shopping behaviour. The main goal and aim of the research is to identify the most influencing factors that induce people to purchase an item. In order to do so, the following actions will be conducted: 1. Choose and briefly analyse the elements that we will be test in the research 2. Review the literature that goes to analyse the elements which we have decided to use for conducting the search 3. Performing the test of the variables we want to test on a specific target group 4. Analysis of the results and benchmarking with literature 5. Final reflections and critical points on digital persuasion tools

Questo documento analizzerà l'impatto dei fattori che possono avere una forte influenza nell'intento di acquisto dei consumatori, nel mondo online. L'argomento è molto attuale ed è estremamente importante per l’analisi del comportamento di acquisto online. L'obiettivo principale e lo scopo della ricerca è identificare i fattori più influenti che inducono le persone ad acquistare un prodotto. A tal fine, verranno condotte le seguenti azioni: 1. Scelta ed analisi degli elementi verranno testati nella ricerca 2. Analisi della letteratura che va ad analizzare gli elementi che abbiamo deciso di utilizzare per condurre la ricerca 3. Esecuzione del test delle variabili che vogliamo testare su un gruppo target specifico 4. Analisi dei risultati e benchmarking con la letteratura 5. Riflessioni finali sui punti di criticità degli strumenti di persuasione digitale

L'effetto degli elementi persuasivi, nel mondo e-commerce, sul comportamento di acquisto online

TURCO, SIMONE
2020/2021

Abstract

This paper will investigate the impact of the factors that may have a strong influence in the purchase intent of consumers, in the online landscape. The topic is very actual and is of an extremely importance for understating the online shopping behaviour. The main goal and aim of the research is to identify the most influencing factors that induce people to purchase an item. In order to do so, the following actions will be conducted: 1. Choose and briefly analyse the elements that we will be test in the research 2. Review the literature that goes to analyse the elements which we have decided to use for conducting the search 3. Performing the test of the variables we want to test on a specific target group 4. Analysis of the results and benchmarking with literature 5. Final reflections and critical points on digital persuasion tools
2020
The effect of persuasive elements in e-commerce websites on online purchasing behaviour
Questo documento analizzerà l'impatto dei fattori che possono avere una forte influenza nell'intento di acquisto dei consumatori, nel mondo online. L'argomento è molto attuale ed è estremamente importante per l’analisi del comportamento di acquisto online. L'obiettivo principale e lo scopo della ricerca è identificare i fattori più influenti che inducono le persone ad acquistare un prodotto. A tal fine, verranno condotte le seguenti azioni: 1. Scelta ed analisi degli elementi verranno testati nella ricerca 2. Analisi della letteratura che va ad analizzare gli elementi che abbiamo deciso di utilizzare per condurre la ricerca 3. Esecuzione del test delle variabili che vogliamo testare su un gruppo target specifico 4. Analisi dei risultati e benchmarking con la letteratura 5. Riflessioni finali sui punti di criticità degli strumenti di persuasione digitale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14239/1592