This research aim is to examine that the South-Korean cosmetic products have opportunities to break into the European cosmetic market which is already saturated with different cosmetic brands. The South-Korean cosmetics or K-Beauty products have a growing interest worldwide recently. Amorepacific have become one of the world's 10 best cosmetic company in 2019 showing the Korean cosmetics' expansion. A total of 338 people from Europe were participating in the collection of data which was carried out by on online questionnaire due to the pandemic situation. The results illustrate that also in Europe - especially in Hungary - there is a growing interest and willingness to try the South-Korean cosmetic products. Although the availability of the products in physical shops is very limited in the European region, consumers are able to purchase them with the help of the internet buying them from online stores without any limitations. This study will be helpful to get an insight why Korean cosmetics products are interested and how European people think about them.

Lo scopo di questa ricerca è esaminare se i prodotti cosmetici sudcoreani hanno la possibilità di entrare nel mercato cosmetico europeo, che è già saturato di diversi marchi cosmetici. C'è un crescente interesse per i prodotti cosmetici sudcoreani o i prodotti K-Beauty in tutto il mondo. L'Amorepacific è diventata una delle 10 migliori aziende cosmetiche al mondo nel 2019 mostrando l'espansione dei cosmetici coreani. Un totale di 338 persone dall’Europa hanno partecipato alla raccolta dei dati, che è stata condotta utilizzando un questionario online a causa della situazione di pandemia. I risultati mostrano che anche in Europa - specialmente in Ungheria - c'è un crescente interesse e volontà di provare i prodotti cosmetici sudcoreani. Sebbene la disponibilità dei prodotti nei negozi fisici sia molto limitata nella regione europea, i consumatori possono acquistarli con l'aiuto di Internet oppure dai negozi online senza limitazione. Questo studio sarà utile per avere un'idea perché i prodotti cosmetici sudcoreani sono interessanti, che ne pensano le persone europee e quali possibilità esistono per i prodotti cosmetici sudcoreani nel mercato europeo.

Can the Korean cosmetic products break into the European cosmetic market?

KOVACS, REKA BOGLARKA
2019/2020

Abstract

This research aim is to examine that the South-Korean cosmetic products have opportunities to break into the European cosmetic market which is already saturated with different cosmetic brands. The South-Korean cosmetics or K-Beauty products have a growing interest worldwide recently. Amorepacific have become one of the world's 10 best cosmetic company in 2019 showing the Korean cosmetics' expansion. A total of 338 people from Europe were participating in the collection of data which was carried out by on online questionnaire due to the pandemic situation. The results illustrate that also in Europe - especially in Hungary - there is a growing interest and willingness to try the South-Korean cosmetic products. Although the availability of the products in physical shops is very limited in the European region, consumers are able to purchase them with the help of the internet buying them from online stores without any limitations. This study will be helpful to get an insight why Korean cosmetics products are interested and how European people think about them.
2019
Can the Korean cosmetic products break into the European cosmetic market?
Lo scopo di questa ricerca è esaminare se i prodotti cosmetici sudcoreani hanno la possibilità di entrare nel mercato cosmetico europeo, che è già saturato di diversi marchi cosmetici. C'è un crescente interesse per i prodotti cosmetici sudcoreani o i prodotti K-Beauty in tutto il mondo. L'Amorepacific è diventata una delle 10 migliori aziende cosmetiche al mondo nel 2019 mostrando l'espansione dei cosmetici coreani. Un totale di 338 persone dall’Europa hanno partecipato alla raccolta dei dati, che è stata condotta utilizzando un questionario online a causa della situazione di pandemia. I risultati mostrano che anche in Europa - specialmente in Ungheria - c'è un crescente interesse e volontà di provare i prodotti cosmetici sudcoreani. Sebbene la disponibilità dei prodotti nei negozi fisici sia molto limitata nella regione europea, i consumatori possono acquistarli con l'aiuto di Internet oppure dai negozi online senza limitazione. Questo studio sarà utile per avere un'idea perché i prodotti cosmetici sudcoreani sono interessanti, che ne pensano le persone europee e quali possibilità esistono per i prodotti cosmetici sudcoreani nel mercato europeo.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14239/162