Introduction: this project was initiated during the post-COVID19 period, which, as we all know, created many uncomfortable situations for Sports Associations and others. Objectives: to relaunch ASD Gioventù Olimpica and increase the number of members. Materials and Methods: The activities pursued for the relaunch of the Gioventù Olimpica were many: leafleting on a large scale, basic mailing and use of chat to send internal and external communications/promotions, all this was flanked by promotion/advertising activities through social networks and renewal of the company website. Promotion strategies such as word of mouth, bring a friend, bring a family member were also exploited; the summer sports centre was reactivated and competitions/events organised. Results and Conclusions: Going into greater detail, the relaunch of ASD Gioventù Olimpica showed an improvement of up to 96%; the association post COVID19 has an increase in membership and an increase in interest on the part of the community to which it belongs.

Introduzione: questo progetto nasce durante il periodo Post COVID19, che come tutti sappiamo ha creato molte situazioni disagevoli per quanto riguarda le Associazioni Sportive e non solo. Obiettivi: rilancio dell’ASD Gioventù Olimpica e incremento del numero dei tesserati. Materiali e metodi: Le attività perseguite per il rilancio della Gioventù Olimpica sono state molteplici: volantinaggio su larga diffusione, mailing di base e utilizzo di chat per inviare comunicazioni/promozioni interne ed esterne, a tutto questo sono state affiancate attività di promozione/pubblicità attraverso i social Network e rinnovamento del sito societario. Inoltre sono state sfruttate delle strategie di promozione come il passa parola, porta un amico/a, porta un familiare; si è inoltre riattivato il centro estivo sportivo e organizzato gare/eventi. Risultati e Conclusioni: Entrando più nello specifico, per quanto riguarda il rilancio dell’ASD Gioventù Olimpica si è riscontrato un miglioramento che è giunto fino al 96%; l’associazione post COVID19 viene ad avere un incremento dei tesserati e un aumento dell’interesse da parte della comunità a cui appartiene.

UTILIZZO DEI SOCIAL NEL MARKETING SPORTIVO Rilancio ASD Gioventù Olimpica, Post COVID19

DELLA PORTA, MICOL
2022/2023

Abstract

Introduction: this project was initiated during the post-COVID19 period, which, as we all know, created many uncomfortable situations for Sports Associations and others. Objectives: to relaunch ASD Gioventù Olimpica and increase the number of members. Materials and Methods: The activities pursued for the relaunch of the Gioventù Olimpica were many: leafleting on a large scale, basic mailing and use of chat to send internal and external communications/promotions, all this was flanked by promotion/advertising activities through social networks and renewal of the company website. Promotion strategies such as word of mouth, bring a friend, bring a family member were also exploited; the summer sports centre was reactivated and competitions/events organised. Results and Conclusions: Going into greater detail, the relaunch of ASD Gioventù Olimpica showed an improvement of up to 96%; the association post COVID19 has an increase in membership and an increase in interest on the part of the community to which it belongs.
2022
USING SOCIAL MEDIA IN SPORTS MARKETING Relaunch ASD Gioventù Olimpica, Post COVID19
Introduzione: questo progetto nasce durante il periodo Post COVID19, che come tutti sappiamo ha creato molte situazioni disagevoli per quanto riguarda le Associazioni Sportive e non solo. Obiettivi: rilancio dell’ASD Gioventù Olimpica e incremento del numero dei tesserati. Materiali e metodi: Le attività perseguite per il rilancio della Gioventù Olimpica sono state molteplici: volantinaggio su larga diffusione, mailing di base e utilizzo di chat per inviare comunicazioni/promozioni interne ed esterne, a tutto questo sono state affiancate attività di promozione/pubblicità attraverso i social Network e rinnovamento del sito societario. Inoltre sono state sfruttate delle strategie di promozione come il passa parola, porta un amico/a, porta un familiare; si è inoltre riattivato il centro estivo sportivo e organizzato gare/eventi. Risultati e Conclusioni: Entrando più nello specifico, per quanto riguarda il rilancio dell’ASD Gioventù Olimpica si è riscontrato un miglioramento che è giunto fino al 96%; l’associazione post COVID19 viene ad avere un incremento dei tesserati e un aumento dell’interesse da parte della comunità a cui appartiene.
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