Introduction: this project was initiated during the post-COVID19 period, which, as we all know, created many uncomfortable situations for Sports Associations and others. Objectives: to relaunch ASD Gioventù Olimpica and increase the number of members. Materials and Methods: The activities pursued for the relaunch of the Gioventù Olimpica were many: leafleting on a large scale, basic mailing and use of chat to send internal and external communications/promotions, all this was flanked by promotion/advertising activities through social networks and renewal of the company website. Promotion strategies such as word of mouth, bring a friend, bring a family member were also exploited; the summer sports centre was reactivated and competitions/events organised. Results and Conclusions: Going into greater detail, the relaunch of ASD Gioventù Olimpica showed an improvement of up to 96%; the association post COVID19 has an increase in membership and an increase in interest on the part of the community to which it belongs.
Introduzione: questo progetto nasce durante il periodo Post COVID19, che come tutti sappiamo ha creato molte situazioni disagevoli per quanto riguarda le Associazioni Sportive e non solo. Obiettivi: rilancio dell’ASD Gioventù Olimpica e incremento del numero dei tesserati. Materiali e metodi: Le attività perseguite per il rilancio della Gioventù Olimpica sono state molteplici: volantinaggio su larga diffusione, mailing di base e utilizzo di chat per inviare comunicazioni/promozioni interne ed esterne, a tutto questo sono state affiancate attività di promozione/pubblicità attraverso i social Network e rinnovamento del sito societario. Inoltre sono state sfruttate delle strategie di promozione come il passa parola, porta un amico/a, porta un familiare; si è inoltre riattivato il centro estivo sportivo e organizzato gare/eventi. Risultati e Conclusioni: Entrando più nello specifico, per quanto riguarda il rilancio dell’ASD Gioventù Olimpica si è riscontrato un miglioramento che è giunto fino al 96%; l’associazione post COVID19 viene ad avere un incremento dei tesserati e un aumento dell’interesse da parte della comunità a cui appartiene.
UTILIZZO DEI SOCIAL NEL MARKETING SPORTIVO Rilancio ASD Gioventù Olimpica, Post COVID19
DELLA PORTA, MICOL
2022/2023
Abstract
Introduction: this project was initiated during the post-COVID19 period, which, as we all know, created many uncomfortable situations for Sports Associations and others. Objectives: to relaunch ASD Gioventù Olimpica and increase the number of members. Materials and Methods: The activities pursued for the relaunch of the Gioventù Olimpica were many: leafleting on a large scale, basic mailing and use of chat to send internal and external communications/promotions, all this was flanked by promotion/advertising activities through social networks and renewal of the company website. Promotion strategies such as word of mouth, bring a friend, bring a family member were also exploited; the summer sports centre was reactivated and competitions/events organised. Results and Conclusions: Going into greater detail, the relaunch of ASD Gioventù Olimpica showed an improvement of up to 96%; the association post COVID19 has an increase in membership and an increase in interest on the part of the community to which it belongs.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
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https://hdl.handle.net/20.500.14239/16617