This dissertation aims to investigate the use and perception of English in Vietnam, studying the opinions and experiences of Vietnamese people both able and unable to speak English. Moreover, it analyses the relations that the ethnic minorities of Vietnam have with Vietnamese and English. Semi-structured interviews were conducted with 15 participants grouped according to their ability to speak English. The results confirm the effectiveness of language policies introduced by the government to improve the quality of the teaching of English, mainly thanks to the hiring of highly skilled English teachers. Also, English is found to be considered a helpful tool to increase the Vietnamese people’s opportunities related to work and daily life. Concerning the ethnic minorities, although English is still not highly influential, the Vietnamese language is regarded as a potential threat for the preservation of minority languages. However, the little sample of this research may not be representative of the ethnic minority’s scenario. The analysis of the interviews demonstrates that the usefulness of English in every aspect of life (i.e. work, daily life and interpersonal communication) is acknowledged by both the participants able to speak English and the ones unable to speak it. The results show that the opinions of the participants able to speak English align with the school improvements sought by the Vietnamese government.
Questo lavoro di tesi ha lo scopo di investigare l’uso e la percezione dell’inglese in Vietnam, attraverso lo studio delle opinioni e delle esperienze di persone Vietnamite in grado o meno di parlare inglese. Inoltre, punta all’analisi del rapporto che intercorre tra le minoranze etniche del Vietnam e la lingua vietnamita e inglese. Interviste semi-strutturate sono state condotte con 15 partecipanti raggruppati a seconda della loro abilità di parlare inglese. I risultati hanno confermato l’efficacia delle politiche linguistiche introdotte dal governo nel migliorare la qualità dell’insegnamento della lingua inglese, specialmente grazie all’assunzione di insegnanti altamente qualificati. In aggiunta, si è scoperto che l’inglese è considerato essere uno strumento utile per arricchire le possibilità dei vietnamiti per quanto riguarda il lavoro e la vita quotidiana. Per quanto riguarda invece le minoranze etniche, nonostante l’inglese non abbia ancora una forte influenza, la lingua vietnamita si è rivelata essere una potenziale minaccia per la conservazione delle lingue minoritarie. Tuttavia, il piccolo campione incluso in questa ricerca potrebbe non essere rappresentativo dello scenario delle minoranze etniche. L’analisi dei dati ha dimostrato che l’utilità dell’inglese in ogni aspetto della vita (lavoro, vita quotidiana, relazioni interpersonali) è riconosciuta sia dai partecipanti in grado di parlare inglese, sia da coloro i quali ne sono incapaci. I risultati dimostrano che l’opinione dei partecipanti in grado di parlare inglese si allinea con i miglioramenti scolastici voluti dal governo vietnamita.
L'inglese all'interno del mosaico linguistico del Vietnam. Uno studio dell'uso e della percezione della lingua inglese nel contesto vietnamita
BALDO, MATTIA
2020/2021
Abstract
This dissertation aims to investigate the use and perception of English in Vietnam, studying the opinions and experiences of Vietnamese people both able and unable to speak English. Moreover, it analyses the relations that the ethnic minorities of Vietnam have with Vietnamese and English. Semi-structured interviews were conducted with 15 participants grouped according to their ability to speak English. The results confirm the effectiveness of language policies introduced by the government to improve the quality of the teaching of English, mainly thanks to the hiring of highly skilled English teachers. Also, English is found to be considered a helpful tool to increase the Vietnamese people’s opportunities related to work and daily life. Concerning the ethnic minorities, although English is still not highly influential, the Vietnamese language is regarded as a potential threat for the preservation of minority languages. However, the little sample of this research may not be representative of the ethnic minority’s scenario. The analysis of the interviews demonstrates that the usefulness of English in every aspect of life (i.e. work, daily life and interpersonal communication) is acknowledged by both the participants able to speak English and the ones unable to speak it. The results show that the opinions of the participants able to speak English align with the school improvements sought by the Vietnamese government.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
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https://hdl.handle.net/20.500.14239/1724