This study analyses the relation between product price changes and technological innovation of electric vehicles. The first studies on the hedonic pricing method date back to Court (1939), who studied the relationship of car market prices with regard to various characteristics, which represent the quality of the product. This paper aims to perform an empirical analysis of electric car prices. For the estimation of hedonic prices we used simple OLS regressions.
Questo studio analizza la relazione tra le variazioni del prezzo del prodotto e l'innovazione tecnologica dei veicoli elettrici. I primi studi sul metodo dei prezzi edonici risalgono a Court (1939), che studiò la relazione dei prezzi di mercato delle automobili in relazione a varie caratteristiche, che rappresentano la qualità del prodotto. Questo articolo si propone di eseguire un'analisi empirica dei prezzi delle auto elettriche. Per la stima dei prezzi edonici abbiamo usato semplici regressioni OLS.
Innovazione e cambiamento della qualità del prodotto nei veicoli elettrici. Un'analisi edonica dei prezzi
SANTANGELO, FEDERICA
2020/2021
Abstract
This study analyses the relation between product price changes and technological innovation of electric vehicles. The first studies on the hedonic pricing method date back to Court (1939), who studied the relationship of car market prices with regard to various characteristics, which represent the quality of the product. This paper aims to perform an empirical analysis of electric car prices. For the estimation of hedonic prices we used simple OLS regressions.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
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https://hdl.handle.net/20.500.14239/1791