The project seeks to evaluate whether the city of Lodi can be a child-friendly city. This evaluation is carried out through the analysis of the services dedicated to children (between the ages of 3 and 13) and by quantitative and qualitative analysis of the public areas equipped for the game and the cycling paths. This analysis leads to the identification, within the urban fabric of Lodi, of a "mesh" consisting of "nodes" and pathways (where "nodes" represent all services dedicated to this type of user) subsequently implemented through the proposal of a new urban standard that can define the minimum distance between a play area and the next.
Il progetto vuole valutare se la città di Lodi possa essere una città a misura di bambino. Tale valutazione viene effettuata attraverso l'analisi dei servizi dedicati ai bambini (di età compresa tra i 3 e i 13 anni) e mediante un'analisi quantitativa e qualitativa delle aree pubbliche attrezzate per il gioco e dei percorsi ciclabili. Questa analisi porta all'individuazione, all'interno del tessuto urbano di Lodi, di una "maglia" costituita da "nodi" e percorsi ( dove i "nodi" rappresentano tutti i servizi dedicati a questo tipo di utenza) successivamente implementata attraverso la proposta di un nuovo standard urbanistico che possa definire la distanza minima che deve intercorrere tra un'area gioco e la successiva.
La città dei bambini
MARIOLU, LAURA
2016/2017
Abstract
The project seeks to evaluate whether the city of Lodi can be a child-friendly city. This evaluation is carried out through the analysis of the services dedicated to children (between the ages of 3 and 13) and by quantitative and qualitative analysis of the public areas equipped for the game and the cycling paths. This analysis leads to the identification, within the urban fabric of Lodi, of a "mesh" consisting of "nodes" and pathways (where "nodes" represent all services dedicated to this type of user) subsequently implemented through the proposal of a new urban standard that can define the minimum distance between a play area and the next.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
Per maggiori informazioni e per verifiche sull'eventuale disponibilità del file scrivere a: unitesi@unipv.it.
https://hdl.handle.net/20.500.14239/18146