This dissertation aims at highlighting how applying inclusive didactics based on physical education and sport can create social situations that benefit all the parties involved. The thesis is based on one hand on the analysis of the relevant literature and the recent Italian legislation, and on the other hand on the observation of a concrete didactic experience which developed into an opportunity for growth for the whole group.
Il presente lavoro di tesi è volto a mettere in luce come applicando una didattica inclusiva basata sulle scienze motorie e sullo sport si possa riuscire a costruire situazioni sociali che procurano benessere a tutti i soggetti coinvolti. La tesi si fonda da un lato sull'analisi della letteratura di settore e della normativa italiana recente, dall'altro sull'osservazione di una esperienza didattica concreta che si è configurata come occasione di crescita per tutto il gruppo.
Lo sport per una didattica inclusiva: spunti di riflessione tratti da una osservazione
SCARPACI, DARIO
2018/2019
Abstract
This dissertation aims at highlighting how applying inclusive didactics based on physical education and sport can create social situations that benefit all the parties involved. The thesis is based on one hand on the analysis of the relevant literature and the recent Italian legislation, and on the other hand on the observation of a concrete didactic experience which developed into an opportunity for growth for the whole group.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
Per maggiori informazioni e per verifiche sull'eventuale disponibilità del file scrivere a: unitesi@unipv.it.
https://hdl.handle.net/20.500.14239/18760