THE THESIS WORK AIMS TO PROVIDE A THEORETICAL FRAMEWORK OF PRECISION TEACHING; AFTER AN EXCURSUS ON HISTORICAL EVOLUTION, THE ELABORATE PRESENTS THE FUNDAMENTALS OF THE METHODOLOGY. THE ELEMENT FLUENCY IS PRESENTED AS A NEW PARADIGM OF TEACHING AND MORE IN GENERAL OF DIDACTICS. IN CONCLUSION THERE ARE THREE UNPUBLISHED RESEARCHES USING PRECISION TEACHING METHODOLOGY ON INTERVENTION IN THE ENABLING OF YOUNG PEOPLE WITH INTELLECTIVE DISABILITIES. THE FINAL CONSIDERATIONS REGARD THE APPLICATION POTENTIAL IN THE FIELD OF MOTOR SCIENCES ON SUBJECTS WITH INTELLECTIVE DISABILITY
IL LAVORO DI TESI SI PROPONE DI FORNIRE UN INQUADRAMENTO TEORICO DEL PRECISION TEACHING; DOPO UN ESCURSUS SULL'EVOLUZIONE STORICA, L'ELABORATO PRESENTA I FONDAMENTI DELLA METODOLOGIA. L'ELEMENTOFLUENZA E' PRESENTATO COME UN NUOVO PARADIGMA DI INSEGNAMENTO E PIU' IN GENERALE DELLA DIDATTICA. IN CONCLUSIONE VENGONO PRESENTATE TRE RICERCHE ,NON PUBBLICATE, CHE UTILIZZANO IL PRECISION TEACHING COME METODOLOGIA DI INTERVENTO NELL'ABILITAZIONE DI GIOVANI CON DISABILITA' INTELLETTIVA. LE CONSIDERAZIONI FINALI RIGUARDANO IL POTENZIALE APPLICATIVO NELL'AMBITO DELLE SCIENZE MOTORIE SU SOGGETTI CON DISABILITA' INTELLETTIVA
IL PRECISION TEACHING COME METODOLOGIA DI INTERVENTO NELL ABILITAZIONE DI GIOVANI ADULTI CON DISABILITA' INTELLETTIVA: UNA RIFLESSIONE SUI CONTRIBUTI DI RICERCA IN ITALIA
CAVENAGHI, CLAUDIA
2018/2019
Abstract
THE THESIS WORK AIMS TO PROVIDE A THEORETICAL FRAMEWORK OF PRECISION TEACHING; AFTER AN EXCURSUS ON HISTORICAL EVOLUTION, THE ELABORATE PRESENTS THE FUNDAMENTALS OF THE METHODOLOGY. THE ELEMENT FLUENCY IS PRESENTED AS A NEW PARADIGM OF TEACHING AND MORE IN GENERAL OF DIDACTICS. IN CONCLUSION THERE ARE THREE UNPUBLISHED RESEARCHES USING PRECISION TEACHING METHODOLOGY ON INTERVENTION IN THE ENABLING OF YOUNG PEOPLE WITH INTELLECTIVE DISABILITIES. THE FINAL CONSIDERATIONS REGARD THE APPLICATION POTENTIAL IN THE FIELD OF MOTOR SCIENCES ON SUBJECTS WITH INTELLECTIVE DISABILITYÈ consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
Per maggiori informazioni e per verifiche sull'eventuale disponibilità del file scrivere a: unitesi@unipv.it.
https://hdl.handle.net/20.500.14239/20058