The Cooperative Adaptive Cruise Control (CACC) is a promising ITS application which allows to decrease the space between cars while realizing better synchronized flows. CACC employs wireless communication in order to overcome sensory limitations of human drivers and radar systems such that the effect of disturbances throughout the vehicle string can be attenuated. The goal of this assignment is to study and demonstrate a new event triggered control in context of CACC by means of the Tech United soccer robots.
Analisi e progetto di un controllore Event-Triggered per la guida cooperativa . Il Cruise control adattivo e cooperativo (CACC) è un'innovativa applicazione ITS che permette di ridurre lo spazio tra le auto migliorando nel frattempo il flusso del traffico. CACC fa uso di comunicazione wireless al fine di superare le limitazioni sensoriali del pilota umano e dai sistemi radar cosi che gli effetti dei disturbi su tutta la stringa dei veicoli possa essere attenuato. Lo scopo di questa tesi è studiare e dimostrare un nuovo controllo basato su eventi nel contesto del CACC per mezzo dei robot della Tech United.
Analysis and design of an Event-Triggered controller for cooperative driving.
ROTULO, MONICA
2014/2015
Abstract
The Cooperative Adaptive Cruise Control (CACC) is a promising ITS application which allows to decrease the space between cars while realizing better synchronized flows. CACC employs wireless communication in order to overcome sensory limitations of human drivers and radar systems such that the effect of disturbances throughout the vehicle string can be attenuated. The goal of this assignment is to study and demonstrate a new event triggered control in context of CACC by means of the Tech United soccer robots.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
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https://hdl.handle.net/20.500.14239/20226