The thesis aims to redevelop the museum itinerary with particular attention to accessibility and overcoming architectural barriers. A pedagogical laboratory in superelevation is also designed, which, together with the study of the coordinated image, can re-launch the building inside the city. The interventions are carried out respecting and communicating with the pre-existing architecture, enhancing its character and uniqueness.
La tesi si pone come obiettivi la riqualificazione del percorso museale con particolare attenzione all’accessibilità e al superamento delle barriere architettoniche. Viene inoltre progettato un laboratorio pedagogico in sopraelevazione, che, unitamente allo studio dell’immagine coordinata possa rilanciare l’edificio all’interno della città. Gli interventi vengono realizzati rispettando e dialogando con l’architettura preesistente, valorizzandone il carattere e l’unicità.
Riqualificazione, accessibilità e nuova immagine per il Museo Regionale di Scienze Naturali di Torino.
USAI, ALESSANDRA
2016/2017
Abstract
The thesis aims to redevelop the museum itinerary with particular attention to accessibility and overcoming architectural barriers. A pedagogical laboratory in superelevation is also designed, which, together with the study of the coordinated image, can re-launch the building inside the city. The interventions are carried out respecting and communicating with the pre-existing architecture, enhancing its character and uniqueness.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
Per maggiori informazioni e per verifiche sull'eventuale disponibilità del file scrivere a: unitesi@unipv.it.
https://hdl.handle.net/20.500.14239/20659