This research study presents and explains the profile of sports agents in the world of football. It also analyses the characteristics, values, and knowledge these professionals should attain to become successful agents. The sports agents’ job is to represent their clients - in our case, footballers - in several aspects of their lives. The main topics covered in this study are the profile of sports agents, their objectives, relationships between agents and their clients, the need for information and the importance of big data in the world of football, the applicable law, and the qualifications required to be an agent. This master thesis sets out to profile and inform about this profession, and semi-structured interviews have been used to conduct interviews with several agents to obtain the most detailed information possible.
Questo studio di ricerca presenta e spiega il profilo degli agenti sportivi nel mondo del calcio. Inoltre analizza anche le caratteristiche, i valori e le conoscenze che questi professionisti dovrebbero raggiungere per diventare agenti di successo. Il compito degli agenti sportivi è quello di rappresentare i loro clienti - nel nostro caso, i calciatori - in diversi aspetti della loro vita. I principali argomenti trattati in questo studio sono il profilo degli agenti sportivi, i loro obiettivi, le relazioni tra agenti e i loro clienti, la necessità di informazioni e l'importanza dei big data nel mondo del calcio, la legge applicabile e le qualifiche richieste per essere un agente. La tesi si propone di profilare e informare su questa professione, e sondaggi semi-strutturati sono stati utilizzati per condurre interviste con diversi agenti per ottenere le informazioni più dettagliate possibili.
Sports Agents in the Football Ecosystem
GARBAGNA, GIULIA
2021/2022
Abstract
This research study presents and explains the profile of sports agents in the world of football. It also analyses the characteristics, values, and knowledge these professionals should attain to become successful agents. The sports agents’ job is to represent their clients - in our case, footballers - in several aspects of their lives. The main topics covered in this study are the profile of sports agents, their objectives, relationships between agents and their clients, the need for information and the importance of big data in the world of football, the applicable law, and the qualifications required to be an agent. This master thesis sets out to profile and inform about this profession, and semi-structured interviews have been used to conduct interviews with several agents to obtain the most detailed information possible.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
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https://hdl.handle.net/20.500.14239/2238