The present study investigates the concept of internationalization, the complex economic process that involves the exchange of capital and human resources all over the world, with a special emphasis on the Multinationals of Emerging Economies. The dissertation may be broken down into two main sections: the first one is primarily theoretical, while the second one examines multinational enterprises from emerging markets and includes in-depth research on three significant Chinese electronics market players. The Chinese companies examined are Xiaomi, Huawei, and Lenovo; these firms have been selected due to their brilliant international path that enabled them to be globally successful. The purpose of this study is to demonstrate that there is no one universal model for business internationalization, so each company must develop its own internationalization strategy. The study's ultimate objective is to identify the various strategies used by Chinese market players that have helped them successfully enter international markets.

La presente tesi analizza il concetto d’internazionalizzazione, il complesso processo economico che comporta lo scambio di capitali e risorse umane in tutto il mondo, con particolare attenzione alle multinazionali delle economie emergenti. L’elaborato può essere suddiviso in due sezioni principali: la prima è principalmente teorica, mentre la seconda esamina le imprese multinazionali dei mercati emergenti e comprende una ricerca approfondita su tre importanti operatori cinesi del mercato dell'elettronica. Le aziende prese in esame sono Xiaomi, Huawei e Lenovo, accuratamente selezionate per il loro brillante percorso internazionale che ha permesso loro di avere successo a livello globale. Lo scopo di questo studio è dimostrare che non esiste un modello universale per l'internazionalizzazione delle imprese, per cui ogni azienda deve sviluppare una propria strategia d’internazionalizzazione. L'obiettivo finale dello studio è di identificare le varie strategie utilizzate dagli operatori del mercato cinese che hanno permesso loro di penetrare con successo i mercati internazionali.

THE INTERNATIONAL EXPANSION OF EMERGING MNEs: EVIDENCE FROM CHINESE ELECTRONICS MARKET

BENVENUTO, LUCIO
2021/2022

Abstract

The present study investigates the concept of internationalization, the complex economic process that involves the exchange of capital and human resources all over the world, with a special emphasis on the Multinationals of Emerging Economies. The dissertation may be broken down into two main sections: the first one is primarily theoretical, while the second one examines multinational enterprises from emerging markets and includes in-depth research on three significant Chinese electronics market players. The Chinese companies examined are Xiaomi, Huawei, and Lenovo; these firms have been selected due to their brilliant international path that enabled them to be globally successful. The purpose of this study is to demonstrate that there is no one universal model for business internationalization, so each company must develop its own internationalization strategy. The study's ultimate objective is to identify the various strategies used by Chinese market players that have helped them successfully enter international markets.
2021
THE INTERNATIONAL EXPANSION OF EMERGING MNEs: EVIDENCE FROM CHINESE ELECTRONICS MARKET
La presente tesi analizza il concetto d’internazionalizzazione, il complesso processo economico che comporta lo scambio di capitali e risorse umane in tutto il mondo, con particolare attenzione alle multinazionali delle economie emergenti. L’elaborato può essere suddiviso in due sezioni principali: la prima è principalmente teorica, mentre la seconda esamina le imprese multinazionali dei mercati emergenti e comprende una ricerca approfondita su tre importanti operatori cinesi del mercato dell'elettronica. Le aziende prese in esame sono Xiaomi, Huawei e Lenovo, accuratamente selezionate per il loro brillante percorso internazionale che ha permesso loro di avere successo a livello globale. Lo scopo di questo studio è dimostrare che non esiste un modello universale per l'internazionalizzazione delle imprese, per cui ogni azienda deve sviluppare una propria strategia d’internazionalizzazione. L'obiettivo finale dello studio è di identificare le varie strategie utilizzate dagli operatori del mercato cinese che hanno permesso loro di penetrare con successo i mercati internazionali.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14239/2239