With the emergence of web 3.0, the metaverse, and virtual technologies, the retail and consumer goods industry is entering a new era centered on active consumer engagement. Due to the novelty and insufficient research of the topic, this study aims to provide an initial overview of the current status, trends, and potentials in metaverse adoption and its impact on retail. To this end, the following research question is posed: What are human beings’ responses to the metaverse and virtual technologies in retail? Specifically, the study analyzes the likelihood of individuals to utilize the virtual channel for their shopping needs, the factors that may influence this willingness, and what a metaverse environment in the retail industry might look like. Thorough literature review describes various applications, opportunities, and challenges of the metaverse. To answer the research question, an exploratory quantitative study was conducted in July 2022. The final survey sample, after quality controls, consisted of 286 participants from different continents. The primary data obtained from the questionnaire was statistically analyzed using Excel and SPSS. The study shows that more than half of the respondents are not yet ready to buy products, particularly digital assets, within the metaverse. Familiarity, excitement, and conviction are vital drivers for the use of the virtual channel. Consumers who value personalized offers and a sense of belonging to a brand have shown a higher likelihood of shopping in the metaverse. In addition, North Americans and online users represent valuable target groups. The findings reveal promising opportunities for community building and the co-creation of products, with furniture and clothing likely to have the greatest potential in the metaverse. On the other hand, privacy and security risks are a major concern, indicating that there are still many challenges that need to be overcome. The paper delivers insights on how retail will be affected by disruptive technology, provides strategies for brands, and suggestions for future research. Keywords: Metaverse; Metaverse Retailing; Virtual Shopping; Customer Experience
Con l'emergere del web 3.0, del metaverso e delle tecnologie virtuali, il settore della vendita al dettaglio e dei beni di consumo sta entrando in una nuova era incentrata sul coinvolgimento attivo dei consumatori. Data la novità dell'argomento e la mancanza di ricerche sul tema, questo studio si propone di fornire una panoramica iniziale dello stato attuale, delle tendenze e delle potenzialità dell'adozione del metaverso e del suo impatto sul retail. A tal fine, si pone la seguente domanda di ricerca: Quali sono le risposte degli esseri umani al metaverso e alle tecnologie virtuali nel retail? In particolare, lo studio analizza la probabilità che gli individui facciano acquisti nel canale virtuale, i fattori che potrebbero influenzare questa volontà e l'aspetto che potrebbe avere un ambiente metaverso nel settore della vendita al dettaglio. Un'accurata revisione della letteratura descrive le varie applicazioni, opportunità e sfide del metaverso. Per rispondere alla domanda di ricerca, a luglio 2022 è stato condotto uno studio quantitativo esplorativo. Il campione finale dell'indagine, dopo i controlli di qualità, era composto da 286 partecipanti provenienti da diversi continenti. I dati primari ottenuti dal questionario sono stati analizzati statisticamente utilizzando Excel e SPSS. Lo studio mostra che più della metà degli intervistati non è ancora pronta ad acquistare prodotti, soprattutto beni digitali, nel metaverso. La familiarità, l'entusiasmo e la convinzione sono fattori importanti per l'utilizzo del canale virtuale. I consumatori che apprezzano le offerte personalizzate e il senso di appartenenza hanno dimostrato una maggiore propensione ad acquistare nel metaverso. Inoltre, i nordamericani e gli utenti online rappresentano gruppi target importanti. I risultati rivelano promettenti opportunità per la creazione di comunità e la co-creazione di prodotti, tra cui l'arredamento e l'abbigliamento potrebbero avere il maggior potenziale nel metaverso. D'altra parte, i rischi per la privacy e la sicurezza sono una delle principali preoccupazioni, il che indica che ci sono ancora molte sfide da superare. Il documento offre spunti su come la vendita al dettaglio sarà influenzata dalla tecnologia dirompente, fornisce strategie per i marchi e suggerimenti per una ricerca futura. Parole chiave: Metaverso; Metaverse Retailing; Shopping virtuale; Esperienza del cliente
Metaverse Retailing - An analysis of the current status and future potentials of the metaverse in the retail and consumer goods industry
BACHER, NATALIE
2021/2022
Abstract
With the emergence of web 3.0, the metaverse, and virtual technologies, the retail and consumer goods industry is entering a new era centered on active consumer engagement. Due to the novelty and insufficient research of the topic, this study aims to provide an initial overview of the current status, trends, and potentials in metaverse adoption and its impact on retail. To this end, the following research question is posed: What are human beings’ responses to the metaverse and virtual technologies in retail? Specifically, the study analyzes the likelihood of individuals to utilize the virtual channel for their shopping needs, the factors that may influence this willingness, and what a metaverse environment in the retail industry might look like. Thorough literature review describes various applications, opportunities, and challenges of the metaverse. To answer the research question, an exploratory quantitative study was conducted in July 2022. The final survey sample, after quality controls, consisted of 286 participants from different continents. The primary data obtained from the questionnaire was statistically analyzed using Excel and SPSS. The study shows that more than half of the respondents are not yet ready to buy products, particularly digital assets, within the metaverse. Familiarity, excitement, and conviction are vital drivers for the use of the virtual channel. Consumers who value personalized offers and a sense of belonging to a brand have shown a higher likelihood of shopping in the metaverse. In addition, North Americans and online users represent valuable target groups. The findings reveal promising opportunities for community building and the co-creation of products, with furniture and clothing likely to have the greatest potential in the metaverse. On the other hand, privacy and security risks are a major concern, indicating that there are still many challenges that need to be overcome. The paper delivers insights on how retail will be affected by disruptive technology, provides strategies for brands, and suggestions for future research. Keywords: Metaverse; Metaverse Retailing; Virtual Shopping; Customer ExperienceÈ consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
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https://hdl.handle.net/20.500.14239/2243