The thesis work focuses on the analysis of a sector of the specialized large scale retail, i.e. the "Do It Yourself" and the services it offers. During the thesis, a difference between GDO and GDS will be presented, analyzing both the common characteristics and the differences. The DIY sector will then be presented, focusing on the analysis of the consumer and his habits. Finally, the Bricocenter case will be presented. The objective of the work is to bring out how, in this sector, the relationship that is created between the seller and the customer is fundamental through the services that the store offers and therefore customer loyalty.
Il lavoro di tesi si concentra sull'analisi di un settore della Grande Distribuzione Specializzata, ovvero il "Do It Yourself" e dei servizi che offre. Nel corso della tesi verrà presentata una differenza tra GDO e GDS, analizzando sia le caratteristiche comuni che le differenze. In seguito verrà presentato il settore DIY, concentrandosi sull'analisi del consumatore e delle sue abitudini. Infine, verrà presentato il caso Bricocenter. L'obiettivo del lavoro è quello di far emergere come, in questo settore, sia fondamentale il rapporto che si crea tra venditore e cliente attraverso i servizi che il punto vendita offre e quindi della fidelizzazione del cliente.
I SERVIZI DELLA GRANDE DISTRIBUZIONE SPECIALIZZATA NEL COMPARTO DO IT YOURSELF IL CASO BRICOCENTER
MENSI, GRETA
2021/2022
Abstract
The thesis work focuses on the analysis of a sector of the specialized large scale retail, i.e. the "Do It Yourself" and the services it offers. During the thesis, a difference between GDO and GDS will be presented, analyzing both the common characteristics and the differences. The DIY sector will then be presented, focusing on the analysis of the consumer and his habits. Finally, the Bricocenter case will be presented. The objective of the work is to bring out how, in this sector, the relationship that is created between the seller and the customer is fundamental through the services that the store offers and therefore customer loyalty.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
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https://hdl.handle.net/20.500.14239/2347