Bookstore is an important part of the public spiritual civilization in our country, however, as the increase of the shop rent , the rise of online bookstore, and the change of reading media and reading motivation, the bookstore business faced a dilemma situation. After 2007, a large number of bookstores closed, which astonished us to realize that the bookstore is actually facing an unprecedented crisis. To support the development of bookstores, our government launched the activated policies which greatly reduce bookstores’ operating costs,thus helping reduce bookstores’ business pressure. Under the support of the policies, the development of bookstores began to enter a period of opportunities. With the development of experiential economy, people's consumption demand for diversification, individuation and recreation rises, thus transforming bookstore from a single book-sale place into a place mixed with complex functions, theme scenes and public leisure space.By increasing bookstores’ profit, this transformation has played an undeniable role in promoting bookstores’ revival. However, the excessive infiltration of consumer culture also leads to some side effects, such as the loss of dominance, authenticity, and the existence of consumer segmentation. Taking the double effects the experiential consumer culture has played on the development of the bookstore space as a research perspective, and through the investigation of national representative cases, this thesis analysis these cases’ current situations, development trends and potential problems under the influence of experiential consumer culture. And finally conclude their corresponding design strategies. Key words: experiential consumption, bookstore space, double effects, research, strategy
Uno studio sullo spazio della libreria sotto l'influenza di un'esperienza del consumo culturale. La libreria è una parte importante della civiltà spirituale pubblica del nostro paese, tuttavia, l'aumento il consumo di negozio, l'aumento della libreria on-line, il cambiamento dei media di lettura e la lettura della motivazione, l'attività di libreria si trovava ad affrontare una situazione di dilemma. Dopo il 2007, un gran numero di librerie chiuse, che ci ha stupito per rendersi conto che la libreria è in realtà di fronte a una crisi senza precedenti. Per sostenere lo sviluppo delle librerie, il nostro governo ha lanciato le politiche attivate che riducono notevolmente i costi operativi delle librerie, contribuendo così a ridurre le pressioni imprenditoriali delle biblioteche. Sotto il supporto delle politiche, lo sviluppo delle librerie ha cominciato ad entrare in un periodo di opportunità. Con lo sviluppo dell'economia esperienziale, la domanda di consumi di persone per la diversificazione, l'individuazione e la ricreazione aumenta, trasformando così la libreria in un unico punto vendita di libri in un luogo miscelato con funzioni complesse, scene a tema e spazi pubblici per il tempo libero. La trasformazione ha svolto un ruolo innegabile nella promozione del rilancio delle librerie. Tuttavia, l'eccessiva infiltrazione della cultura dei consumatori portano anche ad alcuni effetti collaterali, come la perdita di dominanza, l'autenticità e l'esistenza della segmentazione dei consumatori. Sfruttando i duplice effetto, la cultura dei consumatori esperienziale ha svolto lo sviluppo dello spazio di libreria come prospettiva di ricerca e, attraverso l'indagine sui casi rappresentativi nazionali, questa tesi analizza le situazioni attuali, le tendenze di sviluppo e le potenziali problemi di queste situazioni sotto l'influenza dell'esperienza cultura dei consumatori. E al fine concludono le loro strategie di progettazione corrispondenti. Parole chiave: consumi esperienziali, spazio libreria, duplice effetto, ricerca, strategia
A study on bookstore space under the influence of experiential consumption culture
LIU, QIMIN
2016/2017
Abstract
Bookstore is an important part of the public spiritual civilization in our country, however, as the increase of the shop rent , the rise of online bookstore, and the change of reading media and reading motivation, the bookstore business faced a dilemma situation. After 2007, a large number of bookstores closed, which astonished us to realize that the bookstore is actually facing an unprecedented crisis. To support the development of bookstores, our government launched the activated policies which greatly reduce bookstores’ operating costs,thus helping reduce bookstores’ business pressure. Under the support of the policies, the development of bookstores began to enter a period of opportunities. With the development of experiential economy, people's consumption demand for diversification, individuation and recreation rises, thus transforming bookstore from a single book-sale place into a place mixed with complex functions, theme scenes and public leisure space.By increasing bookstores’ profit, this transformation has played an undeniable role in promoting bookstores’ revival. However, the excessive infiltration of consumer culture also leads to some side effects, such as the loss of dominance, authenticity, and the existence of consumer segmentation. Taking the double effects the experiential consumer culture has played on the development of the bookstore space as a research perspective, and through the investigation of national representative cases, this thesis analysis these cases’ current situations, development trends and potential problems under the influence of experiential consumer culture. And finally conclude their corresponding design strategies. Key words: experiential consumption, bookstore space, double effects, research, strategyÈ consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
Per maggiori informazioni e per verifiche sull'eventuale disponibilità del file scrivere a: unitesi@unipv.it.
https://hdl.handle.net/20.500.14239/23747