Pet food is a sector that is having a great and constant growth in recent years, especially with the arrival of the Pandemic: the number of pet adoptions has increased and their population has become increasingly numerous. The thesis simultaneously analyzes the national and international competitive landscape, on the companies side and on the individual brands side, and how the social and cultural change of the figure of the domestic dog and cat over the years has influenced (and it continues to do so) the pet food market. The purpose of the thesis is to provide the reader with a complete and exhaustive overview of the dynamics and mechanisms that regulate this sector, through the analysis of the market and its distribution. Furthermore, through the analysis of a Digital Marketing strategy implemented by the Schesir, brand of the Whitebridge Pet Brands company, it is highlighted which are the main steps and development themes of a part of the annual marketing plan of the brand, and the objectives for achieve the set goals.

Il settore del pet food è un settore che negli ultimi anni sta avendo una grande e costante crescita, soprattutto a seguito dell’arrivo della Pandemia: è aumentato il numero di adozioni di animali domestici e la popolazione di questi è diventata sempre più numerosa. Nella tesi si analizza contemporaneamente il panorama competitivo nazionale ed internazionale, lato imprese e lato singoli brand, e come il cambiamento sociale e culturale della figura del cane e del gatto domestico negli anni abbia influenzato, e continui a farlo, il mercato del pet food. Lo scopo della tesi è quella di fornire, innanzitutto, al lettore una panoramica completa ed esaustiva delle dinamiche e meccanismi che regolano questo settore, attraverso l’analisi del mercato e della sua distribuzione. Inoltre, attraverso l’analisi di una strategia di Digital Marketing attuata nel 2022 dal marchio Schesir dell’azienda Whitebridge Pet Brands, si evidenziano quali sono i principali step e temi di sviluppo di una parte del piano annuale di marketing del brand, e gli obiettivi per raggiungere i traguardi prefissati.

Il settore del pet food Come le dinamiche culturali e sociali influenzano le strategie d'impresa

IENCINELLA, TOMMASO
2021/2022

Abstract

Pet food is a sector that is having a great and constant growth in recent years, especially with the arrival of the Pandemic: the number of pet adoptions has increased and their population has become increasingly numerous. The thesis simultaneously analyzes the national and international competitive landscape, on the companies side and on the individual brands side, and how the social and cultural change of the figure of the domestic dog and cat over the years has influenced (and it continues to do so) the pet food market. The purpose of the thesis is to provide the reader with a complete and exhaustive overview of the dynamics and mechanisms that regulate this sector, through the analysis of the market and its distribution. Furthermore, through the analysis of a Digital Marketing strategy implemented by the Schesir, brand of the Whitebridge Pet Brands company, it is highlighted which are the main steps and development themes of a part of the annual marketing plan of the brand, and the objectives for achieve the set goals.
2021
The pet food sector How cultural and social dynamics influence business strategies
Il settore del pet food è un settore che negli ultimi anni sta avendo una grande e costante crescita, soprattutto a seguito dell’arrivo della Pandemia: è aumentato il numero di adozioni di animali domestici e la popolazione di questi è diventata sempre più numerosa. Nella tesi si analizza contemporaneamente il panorama competitivo nazionale ed internazionale, lato imprese e lato singoli brand, e come il cambiamento sociale e culturale della figura del cane e del gatto domestico negli anni abbia influenzato, e continui a farlo, il mercato del pet food. Lo scopo della tesi è quella di fornire, innanzitutto, al lettore una panoramica completa ed esaustiva delle dinamiche e meccanismi che regolano questo settore, attraverso l’analisi del mercato e della sua distribuzione. Inoltre, attraverso l’analisi di una strategia di Digital Marketing attuata nel 2022 dal marchio Schesir dell’azienda Whitebridge Pet Brands, si evidenziano quali sono i principali step e temi di sviluppo di una parte del piano annuale di marketing del brand, e gli obiettivi per raggiungere i traguardi prefissati.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14239/2430