This study explores the heuristics in the decision-making process of entrepreneurs during the internationalization process. The research methodology used for this study is qualitative, and data is collected through in-depth interviews with entrepreneurs who have undergone or are considering undergoing the internationalization process. The study’s aim is to identify the types of heuristics such as: the availability heuristic, representativeness heuristic, anchoring and adjustment heuristic, fast and frugal heuristic, that entrepreneurs use in their decision-making process, and how all these heuristics influence their decisions during the internationalization process. Keywords: entrepreneurship, international entrepreneurship, internationalization, heuristics, decision-making.
Lo studio analizza l’euristica del processo decisionale degli imprenditori nel processo di internazionalizzazione. La metodologia di ricerca utilizzata per lo studio è di tipo qualitativo, i dati sono raccolti attraverso approfondite interviste ad imprenditori che hanno intrapreso o vogliono intraprendere processi di internazionalizzazione. Lo studio mira ad identificare le tipologie di euristica come: l’euristica della disponibilità, l’euristica della rappresentanza, l’euristica dell’ancoraggio e dell’adeguamento, l’euristica veloce e frugale che gli imprenditori usano nel processo decisionale, e come tutte queste euristiche influenzino le loro decisioni durante il processo di internazionalizzazione. Parole chiave: imprenditorialità, imprenditorialità internazionale, internazionalizzazione, euristica, processo decisionale.
PROCESSO DECISIONALE NEL PROCESSO DI INTERNAZIONALIZZAZIONE DEGLI IMPRENDITORI: ESPLORARE IL RUOLO DELL'EURISTICA
ELSAYYAD, NESMA MOHAMED HOSAM AHMED MOHAMED
2021/2022
Abstract
This study explores the heuristics in the decision-making process of entrepreneurs during the internationalization process. The research methodology used for this study is qualitative, and data is collected through in-depth interviews with entrepreneurs who have undergone or are considering undergoing the internationalization process. The study’s aim is to identify the types of heuristics such as: the availability heuristic, representativeness heuristic, anchoring and adjustment heuristic, fast and frugal heuristic, that entrepreneurs use in their decision-making process, and how all these heuristics influence their decisions during the internationalization process. Keywords: entrepreneurship, international entrepreneurship, internationalization, heuristics, decision-making.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
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https://hdl.handle.net/20.500.14239/2560