The thesis aims to analyze how employer branding strategies combined with the construction of a good brand reputation attract and retain talent. The current historical period, characterized by socio-political and economic uncertainties, require companies to make a concrete effort to identify qualified employees. The importance of the selection process is therefore to identify who, among many, can guarantee a competitive advantage for the company.. The insertion of qualified figures in the workforce requires an outward strategy of Employer Branding so as to make the company a best company to work in which all potential candidates would aspire to work. At the same time it is important to improve one’s image and reputation also internally, paying attention to its employees, taking care of their relationship, so as to ensure continuity.
L'elaborato di tesi si pone l’obiettivo di analizzare come le strategie di employer branding unite alla costruzione di una buona brand reputation permettano di attrarre e trattenere talenti. Il periodo storico attuale, caratterizzato da incertezze socio-politiche ed economiche, impongono alle aziende un impegno concreto volto all’individuazione di collaboratori preparati. L’importanza del processo di selezione risiede quindi nel riuscire a individuare chi, tra tanti, possa essere in grado di garantire un vantaggio competitivo all’azienda. L’inserimento di figure qualificate nell’organico richiede una strategia rivolta verso l’esterno di Employer Branding così da rendere l’azienda una best company to work nella quale tutti i potenziali candidati aspirerebbero a lavorare. Al contempo è importante migliorare la propria immagine e reputazione anche verso l’interno rivolgendo l’attenzione anche ai propri dipendenti, curandone il rapporto, così da garantirne continuità.
STRATEGIE DI EMPLOYER BRANDING E BRAND REPUTATION PER LA TALENT ACQUISITION E RETENTION: IL CASO ITALGAS
ARFINI, PAOLA
2023/2024
Abstract
The thesis aims to analyze how employer branding strategies combined with the construction of a good brand reputation attract and retain talent. The current historical period, characterized by socio-political and economic uncertainties, require companies to make a concrete effort to identify qualified employees. The importance of the selection process is therefore to identify who, among many, can guarantee a competitive advantage for the company.. The insertion of qualified figures in the workforce requires an outward strategy of Employer Branding so as to make the company a best company to work in which all potential candidates would aspire to work. At the same time it is important to improve one’s image and reputation also internally, paying attention to its employees, taking care of their relationship, so as to ensure continuity.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Tesi Arfini Paola.pdf
embargo fino al 08/10/2025
Descrizione: Il seguente elaborato di tesi si pone l’obiettivo di analizzare come le strategie di employer branding unite alla costruzione di una buona brand reputation permettano di attrarre e trattenere talenti.
Dimensione
8.39 MB
Formato
Adobe PDF
|
8.39 MB | Adobe PDF | Richiedi una copia |
È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
Per maggiori informazioni e per verifiche sull'eventuale disponibilità del file scrivere a: unitesi@unipv.it.
https://hdl.handle.net/20.500.14239/26653