The aim of the thesis is to analyze, through the sample data provided by the INVALSI institute, if there is a positive correlation between the implicit pre-post COVID 19 school dropout. The analysis was carried out using the STATA statistical analysis tool. The reference sample concerns high school students of grade 13, last year of high school, analyzed for different variables such as geographical area, type of school, origin of the student, origin of the student's parents, compared by performance. The school years taken into consideration are 2018-2019 and 2020-2021.

L'obiettivo della tesi è analizzare attraverso i dati campionari forniti dall'istituto INVALSI, se vi è una correlazione positiva tra la dispersione scolastica implicita pre-post COVID 19. L'analisi è stata effettuata attraverso lo strumento di analisi statistica STATA. Il campione di riferimento riguarda gli studenti delle scuole superiori di grado 13, ultimo anno delle scuole superiori, analizzati per diverse variabili quali area geografica, tipo di scuola, origine dello studente, origine dei genitori dello studente, confrontato per rendimento. Gli anni scolastici presi in considerazione sono il 2018-2019 e il 2020-2021.

Analisi sulle prove INVALSI e il fenomeno della dispersione scolastica Implicita post COVID19

PAVESI, ENRICA
2021/2022

Abstract

The aim of the thesis is to analyze, through the sample data provided by the INVALSI institute, if there is a positive correlation between the implicit pre-post COVID 19 school dropout. The analysis was carried out using the STATA statistical analysis tool. The reference sample concerns high school students of grade 13, last year of high school, analyzed for different variables such as geographical area, type of school, origin of the student, origin of the student's parents, compared by performance. The school years taken into consideration are 2018-2019 and 2020-2021.
2021
Analysis on INVALSI tests and the phenomenon of implicit early school leaving after COVID19
L'obiettivo della tesi è analizzare attraverso i dati campionari forniti dall'istituto INVALSI, se vi è una correlazione positiva tra la dispersione scolastica implicita pre-post COVID 19. L'analisi è stata effettuata attraverso lo strumento di analisi statistica STATA. Il campione di riferimento riguarda gli studenti delle scuole superiori di grado 13, ultimo anno delle scuole superiori, analizzati per diverse variabili quali area geografica, tipo di scuola, origine dello studente, origine dei genitori dello studente, confrontato per rendimento. Gli anni scolastici presi in considerazione sono il 2018-2019 e il 2020-2021.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14239/2812