Neuromarketing is a new discipline which can easily show thousands of human’s brain reactions to external stimuli and this can help companies and brands to learn more about their audience during the purchase decision-making process. Packaging is a key touchpoint because of its important communication’s and dialogue’s role with consumers, as well as its role of distinguishing a specific product from others, and for this reason the choice of different graphic’s elements becomes very important for the success of the product itself, and consequently for the company. From graphic to shape, from colors to material, packaging should be designed in all its details, because it can influence the consumer’s purchase choices. The use of neuromarketing tools and techniques makes it possible to analyze and understand the emotions and unconscious stimuli of the consumer in front the packaging of a product.
Il neuromarketing è una disciplina emergente in grado di mostrare in modo semplice le migliaia di reazioni del cervello agli stimoli esterni e, di conseguenza, aiutare aziende e brand a conoscere meglio il proprio pubblico durante il processo decisionale di acquisto. Il packaging è un touchpoint fondamentale da quest’ultimo punto di vista, poiché svolge il ruolo di comunicazione e dialogo diretto con il consumatore, oltre che di distinzione di uno specifico prodotto all’interno del mercato di riferimento, e per questo motivo la scelta di diversi elementi di natura grafica diventa di vitale importanza per il successo stesso del prodotto, e di conseguenza dell’azienda. Dalla grafica alla forma, dai colori al materiale, il packaging deve essere progettato in tutti i suoi minimi dettagli, poiché in grado di influenzare le scelte d’acquisto del consumatore. L’impiego degli strumenti e delle tecniche di neuromarketing consente proprio di rilevare e analizzare le emozioni e gli stimoli inconsci del consumatore di fronte al packaging di un prodotto.
Neuromarketing: il ruolo del packaging nel processo decisionale del consumatore
GIACOMIELLO, CHIARA
2021/2022
Abstract
Neuromarketing is a new discipline which can easily show thousands of human’s brain reactions to external stimuli and this can help companies and brands to learn more about their audience during the purchase decision-making process. Packaging is a key touchpoint because of its important communication’s and dialogue’s role with consumers, as well as its role of distinguishing a specific product from others, and for this reason the choice of different graphic’s elements becomes very important for the success of the product itself, and consequently for the company. From graphic to shape, from colors to material, packaging should be designed in all its details, because it can influence the consumer’s purchase choices. The use of neuromarketing tools and techniques makes it possible to analyze and understand the emotions and unconscious stimuli of the consumer in front the packaging of a product.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
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https://hdl.handle.net/20.500.14239/2814