In our analysis of an unbalanced panel data set consisting of 19 brand-name drugs that experienced first generic entry between 2010 and 2014, we found no evidence of the Generics Competition Paradox. Although brand-name drug prices continue to rise steadily, each new generic entry is associated with an average decrease in the price of the brand-name drug. Moreover, our results strongly support the concept of price discrimination based on private insurance coverage. Keywords: Price discrimination, Generic competition paradox, Brand-name drug price, Generic entry, Pharmaceutical industry

Nella nostra analisi di un insieme di dati panel sbilanciato composto da 19 farmaci di marca che hanno subito il primo ingresso di generici tra il 2010 e il 2014, non abbiamo trovato evidenza del Paradosso della Competizione dei Generici. Sebbene i prezzi dei farmaci di marca continuino a salire costantemente, ogni nuovo ingresso di un generico è associato a una diminuzione media del prezzo del farmaco di marca. Inoltre, i nostri risultati supportano fortemente il concetto di discriminazione dei prezzi basata sulla copertura assicurativa privata. Parole chiave: Discriminazione dei prezzi, Paradosso della Competizione dei Generici, Prezzo dei farmaci di marca, Ingresso dei generici, Industria farmaceutica

COLLUSIONE DELLE INDUSTRIE DI FARMACI GENERICI NEGLI STATI UNITI

BERNOCCHI, FILIPPO
2023/2024

Abstract

In our analysis of an unbalanced panel data set consisting of 19 brand-name drugs that experienced first generic entry between 2010 and 2014, we found no evidence of the Generics Competition Paradox. Although brand-name drug prices continue to rise steadily, each new generic entry is associated with an average decrease in the price of the brand-name drug. Moreover, our results strongly support the concept of price discrimination based on private insurance coverage. Keywords: Price discrimination, Generic competition paradox, Brand-name drug price, Generic entry, Pharmaceutical industry
2023
COLLUSION IN THE U.S. GENERIC DRUG INDUSTRY
Nella nostra analisi di un insieme di dati panel sbilanciato composto da 19 farmaci di marca che hanno subito il primo ingresso di generici tra il 2010 e il 2014, non abbiamo trovato evidenza del Paradosso della Competizione dei Generici. Sebbene i prezzi dei farmaci di marca continuino a salire costantemente, ogni nuovo ingresso di un generico è associato a una diminuzione media del prezzo del farmaco di marca. Inoltre, i nostri risultati supportano fortemente il concetto di discriminazione dei prezzi basata sulla copertura assicurativa privata. Parole chiave: Discriminazione dei prezzi, Paradosso della Competizione dei Generici, Prezzo dei farmaci di marca, Ingresso dei generici, Industria farmaceutica
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Descrizione: We investigate the trend in brand drug prices in relation to the entry of new generic drugs, taking into account that some of the latter are involved in collusion.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14239/29124