Given the growing trend of corporate participation in open innovation (OI) platforms, this research delves into the cultural changes that arise from the engagement within those platforms, a previously underexplored aspect. Drawing from a dataset of 112 survey responses, this thesis employs the OCAI (Organizational Culture Assessment Instrument) to evaluate organizational culture. The study contrasts the cultural characteristics of diverse companies (spanning MNEs, SMEs, and startups) that engage in OI platforms against those adopting more traditional or internal strategies. The findings underscore a pronounced influence of OI platform involvement on organizational culture. Specifically, companies participating in these platforms display a dominant Adhocracy culture, conversely to the prevailing Hierarchy culture that characterizes non-participants. Central to the study's implications is the strategic necessity for firms to balance exploration and exploitation. Additionally, the thesis provides a nuanced examination of the cultural dynamics among OI platform partners, elucidating the convergence of organizational cultures across entities of divergent sizes.

Data la crescente tendenza delle aziende a partecipare a piattaforme di open innovation (OI), questa ricerca analizza i cambiamenti culturali che derivano dal coinvolgimento in tali piattaforme, un aspetto finora poco esplorato. Lo studio si basa sui dati di un'indagine quantitativa con 112 risposte e utilizza il framework OCAI (Organizational Culture Assessment Instrument) per valutare la cultura organizzativa. Esso confronta i diversi tipi di aziende (multinazionali, PMI, startup) e i partecipanti alle piattaforme OI con coloro che adottano approcci alternativi o focalizzati internamente. I risultati mettono in evidenza l'importanza della cultura organizzativa nel coinvolgimento nelle piattaforme OI, con un'attenzione particolare all'adhocracy per i partecipanti, che è significativamente diversa da altre attività OI, e una predominanza della cultura gerarchica per i non partecipanti. Lo studio sottolinea quindi la necessità per le aziende di bilanciare l'esplorazione e lo sfruttamento e fornisce indicazioni su come le diverse aziende stiano allineando la propria cultura organizzativa attraverso le piatta-forme OI.

Exploring Organizational Culture Change Through Open Innovation Platform Engagement

GLAESER, NINA KATHARINA
2022/2023

Abstract

Given the growing trend of corporate participation in open innovation (OI) platforms, this research delves into the cultural changes that arise from the engagement within those platforms, a previously underexplored aspect. Drawing from a dataset of 112 survey responses, this thesis employs the OCAI (Organizational Culture Assessment Instrument) to evaluate organizational culture. The study contrasts the cultural characteristics of diverse companies (spanning MNEs, SMEs, and startups) that engage in OI platforms against those adopting more traditional or internal strategies. The findings underscore a pronounced influence of OI platform involvement on organizational culture. Specifically, companies participating in these platforms display a dominant Adhocracy culture, conversely to the prevailing Hierarchy culture that characterizes non-participants. Central to the study's implications is the strategic necessity for firms to balance exploration and exploitation. Additionally, the thesis provides a nuanced examination of the cultural dynamics among OI platform partners, elucidating the convergence of organizational cultures across entities of divergent sizes.
2022
Exploring Organizational Culture Change Through Open Innovation Platform Engagement
Data la crescente tendenza delle aziende a partecipare a piattaforme di open innovation (OI), questa ricerca analizza i cambiamenti culturali che derivano dal coinvolgimento in tali piattaforme, un aspetto finora poco esplorato. Lo studio si basa sui dati di un'indagine quantitativa con 112 risposte e utilizza il framework OCAI (Organizational Culture Assessment Instrument) per valutare la cultura organizzativa. Esso confronta i diversi tipi di aziende (multinazionali, PMI, startup) e i partecipanti alle piattaforme OI con coloro che adottano approcci alternativi o focalizzati internamente. I risultati mettono in evidenza l'importanza della cultura organizzativa nel coinvolgimento nelle piattaforme OI, con un'attenzione particolare all'adhocracy per i partecipanti, che è significativamente diversa da altre attività OI, e una predominanza della cultura gerarchica per i non partecipanti. Lo studio sottolinea quindi la necessità per le aziende di bilanciare l'esplorazione e lo sfruttamento e fornisce indicazioni su come le diverse aziende stiano allineando la propria cultura organizzativa attraverso le piatta-forme OI.
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