In today’s professional and social context, the concept of personal branding is gaining increasing importance. The rapid evolution of work and technology, along with a consequent rise in professional mobility, contributes to transforming one’s career and professional identity into the foundation upon which individuals increasingly need to build their image. In personal branding, each individual acts like a product or a company, capable of creating, communicating, and consolidating a perceived value. This does not mean merely promoting one’s image, but managing it strategically with the goal of generating trust and recognizability. Relying entirely on one’s personal brand can lead to clear advantages, but also to significant risks.

Nel contesto odierno professionale e sociale il concetto di personal branding assume una crescente importanza. Una rapida evoluzione del lavoro e delle tecnologie con un conseguente aumento della mobilità professionale, contribuiscono a trasformare la carriera e l’identità professionale nella base sulla quale l’individuo necessita sempre di più di costruire la propria immagine. Nel personal branding ogni individuo si comporta come un prodotto o un’impresa, capace di creare, comunicare e consolidare un valore percepito. Questo non significa promuovere la propria immagine, ma gestirla in maniera strategica con l’obbiettivo di generare fiducia e riconoscibilità. Affidarsi completamente al proprio personal brand può portare a vantaggi evidenti ma anche a dei rischi significativi.

Personal Branding: quando una persona diventa un brand

GRANDI, MARTINA
2024/2025

Abstract

In today’s professional and social context, the concept of personal branding is gaining increasing importance. The rapid evolution of work and technology, along with a consequent rise in professional mobility, contributes to transforming one’s career and professional identity into the foundation upon which individuals increasingly need to build their image. In personal branding, each individual acts like a product or a company, capable of creating, communicating, and consolidating a perceived value. This does not mean merely promoting one’s image, but managing it strategically with the goal of generating trust and recognizability. Relying entirely on one’s personal brand can lead to clear advantages, but also to significant risks.
2024
Personal Branding: when a person becomes a brand
Nel contesto odierno professionale e sociale il concetto di personal branding assume una crescente importanza. Una rapida evoluzione del lavoro e delle tecnologie con un conseguente aumento della mobilità professionale, contribuiscono a trasformare la carriera e l’identità professionale nella base sulla quale l’individuo necessita sempre di più di costruire la propria immagine. Nel personal branding ogni individuo si comporta come un prodotto o un’impresa, capace di creare, comunicare e consolidare un valore percepito. Questo non significa promuovere la propria immagine, ma gestirla in maniera strategica con l’obbiettivo di generare fiducia e riconoscibilità. Affidarsi completamente al proprio personal brand può portare a vantaggi evidenti ma anche a dei rischi significativi.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14239/31947