This empirical study explores the link between core values, identification of potential, and recruitment practices in the context of American startups. In an ever-changing business environment where innovation and adaptability must be at the core of every business, people have become more critical than ever, especially for startups. The study recruited ten founders of American startups from different industries and conducted semi-structured interviews to gather data regarding their perception of value congruence and high potential. A thematic analysis was then used to uncover how value congruence influences the perception of potential during the recruitment process. This then provides a clear path on how startups can use the link between these two concepts to recruit candidates that are a better fit in the long term and can, therefore, drive business performance.
Questa ricerca empirica esplora il collegamento tra core values di un'azienda, identificazione del potenziale e pratiche di reclutamento nel contesto delle startup americane. In un ambiente aziendale in continua evoluzione in cui l'innovazione e l'adattabilità devono essere al centro di ogni attività, gli impiegati sono diventati più importanti che mai, specialmente per le startup. Lo studio ha reclutato dieci fondatori di startup americane provenienti da diverse industrie e ha condotto interviste semistrutturate per raccogliere dati riguardanti la loro percezione della congruenza dei valori aziendali e dell'alto potenziale di un canddiato. Successivamente è stata utilizzata un'analisi tematica per scoprire come la congruenza dei valori influenzi la percezione del potenziale durante il processo di reclutamento. Ciò fornisce quindi un percorso chiaro su come le startup possano utilizzare il collegamento tra questi due concetti per reclutare candidati che siano un migliore fit a lungo termine e che possano quindi migliorare le performance aziendali.
Core values come identificatori del potenziale nel processo di recruitment: il caso delle Startup americane
CANEPARI, LUCA
2022/2023
Abstract
This empirical study explores the link between core values, identification of potential, and recruitment practices in the context of American startups. In an ever-changing business environment where innovation and adaptability must be at the core of every business, people have become more critical than ever, especially for startups. The study recruited ten founders of American startups from different industries and conducted semi-structured interviews to gather data regarding their perception of value congruence and high potential. A thematic analysis was then used to uncover how value congruence influences the perception of potential during the recruitment process. This then provides a clear path on how startups can use the link between these two concepts to recruit candidates that are a better fit in the long term and can, therefore, drive business performance.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
Per maggiori informazioni e per verifiche sull'eventuale disponibilità del file scrivere a: unitesi@unipv.it.
https://hdl.handle.net/20.500.14239/3571