The thesis aims to analyze how companies change with the development of information and communication technology, also analyzing the Dasgupta-Stiglitz model. I study this new business model that arises from the fragmentation of large companies and in my case I refer to the Nokia company: a clear case of how changing the business model does not always lead to success, but of how by adapting to transitions in the economic context, you can change business and start a new winning project.
La tesi ha l'obbiettivo di analizzare come le aziende cambiano con lo sviluppo dell'information and Communication Technology, analizzando anche il modello Dasgupta-Stiglitz. Studio questo nuovo modello di business che nasce dalla frammentazione delle grandi imprese e nel mio caso faccio riferimento all'azienda Nokia: caso evidente di come il cambiamento del modello di business non sempre porta al successo, ma di come adattandosi alle transizioni nel contesto economico, si possa cambiare business e avviare un nuovo progetto vincente.
LA TRASFORMAZIONE DELL’ IMPRESA MANAGERIALE CON L’ARRIVO DELLE ICT – IL CASO “NOKIA”.
DI GIROLAMO, AURORA
2022/2023
Abstract
The thesis aims to analyze how companies change with the development of information and communication technology, also analyzing the Dasgupta-Stiglitz model. I study this new business model that arises from the fragmentation of large companies and in my case I refer to the Nokia company: a clear case of how changing the business model does not always lead to success, but of how by adapting to transitions in the economic context, you can change business and start a new winning project.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
Per maggiori informazioni e per verifiche sull'eventuale disponibilità del file scrivere a: unitesi@unipv.it.
https://hdl.handle.net/20.500.14239/3683