The spirit of the thesis is to see how online commerce in Italy has changed because of Covid-19. In the case study, on the base of this work, three companies from different sectors were analyzed, representing the three main types of e-commerce platforms: B2B, B2C, and C2C. The objective is to analyze which measures the companies have taken to manage the Pandemic, to verify what kind of relationships there are, and if any, between the type of e-commerce, the sector in which the company operates and, its core business.
L'animo della tesi è vedere come il commercio online in Italia sia cambiato a causa del Covid-19. Nel caso studio su cui si basa il lavoro, sono state analizzate tre compagnie di settori diversi, in rappresentanza dei tre principali tipi di piattaforme e-commerce: B2B, B2C e C2C. L'obiettivo è analizzare le misure prese dalle società per far fronte alla Pandemia, per verificare che tipo di relazioni ci siano, e se ne esistano, tra la tipologia di e-commerce, il settore in cui opera l'azienda e il core business di quest'ultima.
Come il Covid-19 sta influenzando il commercio online in Italia
BRUSCHI, MATILDE
2019/2020
Abstract
The spirit of the thesis is to see how online commerce in Italy has changed because of Covid-19. In the case study, on the base of this work, three companies from different sectors were analyzed, representing the three main types of e-commerce platforms: B2B, B2C, and C2C. The objective is to analyze which measures the companies have taken to manage the Pandemic, to verify what kind of relationships there are, and if any, between the type of e-commerce, the sector in which the company operates and, its core business.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
Per maggiori informazioni e per verifiche sull'eventuale disponibilità del file scrivere a: unitesi@unipv.it.
https://hdl.handle.net/20.500.14239/448