Nowadays, the world of digital media has an important role in communication and marketing. Companies have understood how social media are a fundamental tool to create and develop the relationship between users, which are far more deep than the display that divides them. This is the reason why influencer marketing and influencers themselves have shaped and evolved with technology and with the modern world. The relationship between community and influencers is surprising and this is why this dissertation wants to analyse it. In details, the tourism marketing has found an important allied in social media and has developed a deep connection that will be hardly compromised. In this context Travel Influencers have an important role and every day more they will be changing communication in these years. The analysis will be then focused on the influencer marketing world and on tourism, to understand the strengths and weaknesses of this powerful tool of modern communication, especially from an educational point of view.
Il mondo dei media digitali ha un ruolo sempre più preponderante nella comunicazione e nel marketing degli ultimi anni. Le aziende hanno compreso come siano uno strumento valido per la creazione e lo sviluppo di rapporti con gli utenti, che vanno ben oltre lo schermo che li divide. Per questa ragione l’influencer marketing e le figure degli imprenditori digitali si sono evolute di pari passo con la tecnologia e con il mondo odierno. Il rapporto di comunità che gli influencer riescono ad instaurare con la propria audience è sorprendente e oggetto di analisi di questo elaborato. Nello specifico il marketing del turismo ha trovato un grande alleato nei social media e ha sviluppato un legame che difficilmente si andrà a dissolvere. In questo contesto le figure dei Travel Influencer hanno un ruolo cruciale e sempre di più andranno a modificare la comunicazione negli anni a venire, così come hanno fatto fino ad ora. L’analisi andrà quindi a toccare nel concreto il mondo dell’influencer marketing e quello del turismo, per comprendere i punti di forza e di debolezza di questo strumento così potente della comunicazione odierna, soprattutto da un punto di vista educativo.
Social Media e Travel Influencer: un’analisi dell'impatto culturale sul turismo nell’era digitale
DELLISANTI, VIOLA
2018/2019
Abstract
Nowadays, the world of digital media has an important role in communication and marketing. Companies have understood how social media are a fundamental tool to create and develop the relationship between users, which are far more deep than the display that divides them. This is the reason why influencer marketing and influencers themselves have shaped and evolved with technology and with the modern world. The relationship between community and influencers is surprising and this is why this dissertation wants to analyse it. In details, the tourism marketing has found an important allied in social media and has developed a deep connection that will be hardly compromised. In this context Travel Influencers have an important role and every day more they will be changing communication in these years. The analysis will be then focused on the influencer marketing world and on tourism, to understand the strengths and weaknesses of this powerful tool of modern communication, especially from an educational point of view.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
Per maggiori informazioni e per verifiche sull'eventuale disponibilità del file scrivere a: unitesi@unipv.it.
https://hdl.handle.net/20.500.14239/4480