The elaborate speak about the evolution of digital world about Internet and social components. The Internet evolution is signed about different phases for example the born of the live streaming and the blog that conditionate the world in which we live without to forget the social components that change the traditional digital world logic with the people are more “social” respect to the past. With the evolution of digital world there is an evolution in the way to communicate, specially between organization and client. Organizations begins to use big data and algorithms to elaborate a detailed and personal profile which offer a specifics products and services by the Native advertising with SEO support without to forget the storytelling component to excited the consumer. Native advertising content more opportunities that traditional advertising, especially on the Web world. In conclusion, digital world it ages very quickly and organizations that are not up to date using necessary instruments are intended to collapse. For this motive it’s very important the trilogy: big data and algorithms, to find fundamental dates and Native advertising that born in this years and contain component to traditional advertising but, the evolution, is in approach using the narrative component which the public relation.
L'elaborato tratterà dell'evoluzione del mondo digitale, concentrandosi in particolar modo sull'evoluzione subita nel mondo di Internet. Verranno trattate le tappe fondamentali di questa evoluzione, come il live streaming, la nascita del blog e l'introduzione dei social che apporteranno dei cambiamenti nel mondo digitale tradizionale e, soprattutto, nel modo di agire e pensare delle persone rispetto al passato segnando, in particolar modo, la natura della comunicazione tra organizzazioni e clienti. Le organizzazioni, per avvicinarsi sempre di più ai propri clienti, iniziano ad usare strumenti come i Big data e gli algoritmi per elaborare un profilo dettagliato delle persone allo scopo di offrire specifici prodotti e servizi attraverso la "nuova pubblicità", la cosiddetta Native advertising, che con il supporto della SEO, dialoga in modo del tutto nuovo con i consumatori. Non bisogna dimenticare la componente della narrazione che racchiude la formula per emozionare ed attrarre a sé, in modo quasi inconsapevole, il consumatore. In conclusione, il mondo digitale è in continuo cambiamento e le organizzazioni che non sono disposte ad usare strumenti adeguati, non adattandosi al cambiamento, sono destinate a scomparire. Per questo motivo è importante avere una conoscenza, oltre che ad un utilizzo, dei Big data e degli algoritmi responsabili del reperimento dati e della Native advertising, nata in questi ultimi anni la quale rappresenta un'evoluzione della pubblicità tradizionale con la quale condivide ancora degli aspetti ma i contenuti sono prettamente delle relazioni pubbliche.
La narrazione dell’organizzazione nell’era dei Big data e degli algoritmi
PATELLI, ARIANNA IVANA
2015/2016
Abstract
The elaborate speak about the evolution of digital world about Internet and social components. The Internet evolution is signed about different phases for example the born of the live streaming and the blog that conditionate the world in which we live without to forget the social components that change the traditional digital world logic with the people are more “social” respect to the past. With the evolution of digital world there is an evolution in the way to communicate, specially between organization and client. Organizations begins to use big data and algorithms to elaborate a detailed and personal profile which offer a specifics products and services by the Native advertising with SEO support without to forget the storytelling component to excited the consumer. Native advertising content more opportunities that traditional advertising, especially on the Web world. In conclusion, digital world it ages very quickly and organizations that are not up to date using necessary instruments are intended to collapse. For this motive it’s very important the trilogy: big data and algorithms, to find fundamental dates and Native advertising that born in this years and contain component to traditional advertising but, the evolution, is in approach using the narrative component which the public relation.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
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https://hdl.handle.net/20.500.14239/4721