The thesis analyzes the role and importance that social media today have for businesses. It also highlights how they encourage practices of crowdsourcing, through which the consumer "gains more power" and becomes a "prosumer". As proof of this, I present three case studies that illustrate how the Social Media Crowdsourcing works in reality.

La tesi analizza il ruolo e l'importanza che i social media oggigiorno hanno per le imprese. Viene anche evidenziato come loro incoraggiano le pratiche di crowdsourcing, attraverso il quale il consumatore "acquista piu potere". A testimonianza di ciò vengono presentati 3 casi che illustrano come il Social Media Crowdsourcing funziona nella realtà.

Social Media Marketing and Crowdsourcing

POGGI, ALESSANDRO
2013/2014

Abstract

The thesis analyzes the role and importance that social media today have for businesses. It also highlights how they encourage practices of crowdsourcing, through which the consumer "gains more power" and becomes a "prosumer". As proof of this, I present three case studies that illustrate how the Social Media Crowdsourcing works in reality.
2013
Social Media Marketing and Crowdsourcing
La tesi analizza il ruolo e l'importanza che i social media oggigiorno hanno per le imprese. Viene anche evidenziato come loro incoraggiano le pratiche di crowdsourcing, attraverso il quale il consumatore "acquista piu potere". A testimonianza di ciò vengono presentati 3 casi che illustrano come il Social Media Crowdsourcing funziona nella realtà.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14239/4933