In today's society, there are many evolutions that allow us to face everyday life in a simple way. In the economic world we are witnessing a change that, day after day, brings great benefits to both consumers and businesses, it manifests itself through the approach of commerce in the digital overview, or e-commerce. A phenomenon that continues to have great feedback is how the company, in general, has changed its business models based on new strategies, aimed at more frequent interaction with the customer, and how e-commerce has created new models marketing, such as sharing and the strong impact on the intention to change the face, giving new visibility to companies. The world of food is also undergoing the strong wave of digital commerce, guaranteeing quality and freshness of products, thus establishing new relationships with customers, not only local, but also international, with the possibility of purchasing and getting to know new territories through the sector. agri-food. The goal of this study is to analyze the dynamics of change, of economic assets and to investigate, specifically, how some agri-food companies have determined new sales parameters. A decisive event that has "facilitated" online sales was the spread of Covid-19 which forced the global population to face various difficulties, including forced domicile and the closure of many businesses. It is clear that the pandemic, at an economic-digital level, has resulted in an increase in numerous sales of many companies, in particular, increases have been recorded in the various sectors, more specifically, in the agri-food sector; in fact, according to a general ranking of the most influential companies in 2020, a company that ranked in the top thirty was the Italian NaturaSì, which with its food and organic products was one of the most clicked and one of the more requests, bringing great benefits. A new ethics is based on this approach, not only economic, but also social, which in the future will bring further resources and new research, in order to facilitate and increase the life of all economic operators.

Nella società odierna, sono tante le evoluzioni che ci permettono di affrontare la vita di tutti i giorni in maniera semplice. Nel mondo economico si assiste ad un cambiamento che, giorno dopo giorno, apporta grandi benefici sia per i consumatori che per le imprese, esso si manifesta attraverso l’approccio del commercio nella panoramica digitale, ovvero l’e-commerce. Un fenomeno che continua ad avere grandi riscontri è di come l’impresa, in generale, ha cambiato i propri modelli business basandosi su nuove strategie, volte alla più frequente interazione con il cliente, e di come l’e-commerce abbia creato nuovi modelli marketing, come la condivisione e il forte impatto sull’intenzione di cambiare volto, dando nuova visibilità alle imprese. Anche il mondo del food sta subendo la forte ondata del commercio sul digitale, garantendo qualità è freschezza dei prodotti, instaurando così nuovi rapporti con i clienti non solo locali, ma anche internazionali, con la possibilità di acquisto e conoscenza di nuovi territori attraverso il settore agroalimentare. L’obiettivo di questo studio è quello di analizzare le dinamiche del cambiamento, degli assetti economici e di approfondire, nello specifico, come alcune imprese agroalimentari hanno determinato nuovi parametri di vendita. Un evento determinante che ha “agevolato” la vendita online, è stato il diffondersi del Covid-19 che ha obbligato la popolazione globale a fronteggiare diverse difficoltà, tra cui il domicilio obbligato e la chiusura di tantissime attività. E’ chiaro che la pandemia, a livello economico-digitale ha determinato un aumento di numerose vendite di molteplici aziende, in particolar modo, si sono registrati gli incrementi nei vari settori, in modo più specifico, in quello agroalimentare; difatti, secondo una classifica generale delle aziende più influenti nel corso del 2020, un’azienda che si è posizionata nei primi trenta è stata l’italiana NaturaSì, che con i suoi prodotti alimentari e biologici, è stata una delle più cliccate e una delle più richieste, apportando grandi vantaggi. Su tale approccio si configura una nuova etica non solo economica, ma anche sociale che in futuro apporterà ulteriori risorse e nuove ricerche, in modo da agevolare e accrescere la vita di tutti gli operatori economici.

IL PROGRESSO IMPRENDITORIALE NELLA DISTRIBUZIONE E DIFFUSIONE E-COMMERCE: IL CASO NATURASì

GALLO CASSARINO, GIUSY
2019/2020

Abstract

In today's society, there are many evolutions that allow us to face everyday life in a simple way. In the economic world we are witnessing a change that, day after day, brings great benefits to both consumers and businesses, it manifests itself through the approach of commerce in the digital overview, or e-commerce. A phenomenon that continues to have great feedback is how the company, in general, has changed its business models based on new strategies, aimed at more frequent interaction with the customer, and how e-commerce has created new models marketing, such as sharing and the strong impact on the intention to change the face, giving new visibility to companies. The world of food is also undergoing the strong wave of digital commerce, guaranteeing quality and freshness of products, thus establishing new relationships with customers, not only local, but also international, with the possibility of purchasing and getting to know new territories through the sector. agri-food. The goal of this study is to analyze the dynamics of change, of economic assets and to investigate, specifically, how some agri-food companies have determined new sales parameters. A decisive event that has "facilitated" online sales was the spread of Covid-19 which forced the global population to face various difficulties, including forced domicile and the closure of many businesses. It is clear that the pandemic, at an economic-digital level, has resulted in an increase in numerous sales of many companies, in particular, increases have been recorded in the various sectors, more specifically, in the agri-food sector; in fact, according to a general ranking of the most influential companies in 2020, a company that ranked in the top thirty was the Italian NaturaSì, which with its food and organic products was one of the most clicked and one of the more requests, bringing great benefits. A new ethics is based on this approach, not only economic, but also social, which in the future will bring further resources and new research, in order to facilitate and increase the life of all economic operators.
2019
ENTREPRENEURIAL PROGRESS IN E-COMMERCE DISTRIBUTION AND DIFFUSION: "NATURASÌ" CASE.
Nella società odierna, sono tante le evoluzioni che ci permettono di affrontare la vita di tutti i giorni in maniera semplice. Nel mondo economico si assiste ad un cambiamento che, giorno dopo giorno, apporta grandi benefici sia per i consumatori che per le imprese, esso si manifesta attraverso l’approccio del commercio nella panoramica digitale, ovvero l’e-commerce. Un fenomeno che continua ad avere grandi riscontri è di come l’impresa, in generale, ha cambiato i propri modelli business basandosi su nuove strategie, volte alla più frequente interazione con il cliente, e di come l’e-commerce abbia creato nuovi modelli marketing, come la condivisione e il forte impatto sull’intenzione di cambiare volto, dando nuova visibilità alle imprese. Anche il mondo del food sta subendo la forte ondata del commercio sul digitale, garantendo qualità è freschezza dei prodotti, instaurando così nuovi rapporti con i clienti non solo locali, ma anche internazionali, con la possibilità di acquisto e conoscenza di nuovi territori attraverso il settore agroalimentare. L’obiettivo di questo studio è quello di analizzare le dinamiche del cambiamento, degli assetti economici e di approfondire, nello specifico, come alcune imprese agroalimentari hanno determinato nuovi parametri di vendita. Un evento determinante che ha “agevolato” la vendita online, è stato il diffondersi del Covid-19 che ha obbligato la popolazione globale a fronteggiare diverse difficoltà, tra cui il domicilio obbligato e la chiusura di tantissime attività. E’ chiaro che la pandemia, a livello economico-digitale ha determinato un aumento di numerose vendite di molteplici aziende, in particolar modo, si sono registrati gli incrementi nei vari settori, in modo più specifico, in quello agroalimentare; difatti, secondo una classifica generale delle aziende più influenti nel corso del 2020, un’azienda che si è posizionata nei primi trenta è stata l’italiana NaturaSì, che con i suoi prodotti alimentari e biologici, è stata una delle più cliccate e una delle più richieste, apportando grandi vantaggi. Su tale approccio si configura una nuova etica non solo economica, ma anche sociale che in futuro apporterà ulteriori risorse e nuove ricerche, in modo da agevolare e accrescere la vita di tutti gli operatori economici.
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