The work will be divided into three parts: in the first part we will focus on the reasons that make the creation of a brand by a company and on the advantages deriving from it. The second part aims to explain how to create a brand starting from the positioning through the identification of a correct verbal nail, focusing on the elements necessary to reinforce the perception in the consumer. On the other hand, the third part will evaluate when it is correct to implement a policy based on brand extension, evaluating the methods, opportunities and related threats.

Il lavoro si dividerà in tre parti: nella prima parte ci si soffermerà sulle ragioni che rendono necessaria la creazione di un brand da parte di un impresa e sui vantaggi che ne derivano. La seconda parte si propone di spiegare come creare un brand partendo dal posizionamento attraverso l'identificazione di un verbal nail corretto soffermandosi sugli elementi necessari a rafforzarne la percezione nel consumatore. Nella terza parte si valuterà invece quando è corretto attuare una politica incentrata sulla brand extension, valutandone le metodologie, le opportunità e le minacce correlate.

La creazione di un brand e i rischi della brand extension

BRINDISI, MARCO
2016/2017

Abstract

The work will be divided into three parts: in the first part we will focus on the reasons that make the creation of a brand by a company and on the advantages deriving from it. The second part aims to explain how to create a brand starting from the positioning through the identification of a correct verbal nail, focusing on the elements necessary to reinforce the perception in the consumer. On the other hand, the third part will evaluate when it is correct to implement a policy based on brand extension, evaluating the methods, opportunities and related threats.
2016
the creation of a brand and the risks of brand extension
Il lavoro si dividerà in tre parti: nella prima parte ci si soffermerà sulle ragioni che rendono necessaria la creazione di un brand da parte di un impresa e sui vantaggi che ne derivano. La seconda parte si propone di spiegare come creare un brand partendo dal posizionamento attraverso l'identificazione di un verbal nail corretto soffermandosi sugli elementi necessari a rafforzarne la percezione nel consumatore. Nella terza parte si valuterà invece quando è corretto attuare una politica incentrata sulla brand extension, valutandone le metodologie, le opportunità e le minacce correlate.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14239/5034