Our economic system was based on three key pillars: accumulation, ownership and replacement, but something has changed in the last period. The following change takes the name of "sharing economy", this new type of consumption has opened the doors for new start-ups that quickly became multinationals, one of these has made its way into the accommodation sector, Airbnb. The objective of the study is to understand what the factors of its success are, the research has occupied of defining sharing economy, business model and hospitality sector. After building the fundamentals for the analysis, the study focuses on the company, its strategies and activities and then finally perform a qualitative analysis to verify the factors of its success.

Il nostro sistema economico si è sempre basato su tre pilastri chiave: accumulazione, proprietà e sostituzione, ma qualcosa nell’ultimo decennio è cambiato. Il seguente cambiamento prende il nome di “sharing economy”, questa nuova tipologia di consumo ha aperto le porte per nuove start-up che in poco tempo sono diventate multinazionali, una tra queste in particolare si è fatta largo nel settore degli affitti, Airbnb. L’obiettivo dello studio è capire quali sono i fattori del suo successo, la ricerca si è occupata di definire sharing economy, business model e settore dell’ospitalità. Dopo aver costruita le fondamenta per le analisi, lo studio si focalizza sulla compagnia, le sue strategie e attività per poi alla fine effettuare un’analisi qualitativa per verificare i fattori del suo successo.

Perceived value of consumers in sharing economy: case of Airbnb

BARBARITO, ALESSANDRO
2016/2017

Abstract

Our economic system was based on three key pillars: accumulation, ownership and replacement, but something has changed in the last period. The following change takes the name of "sharing economy", this new type of consumption has opened the doors for new start-ups that quickly became multinationals, one of these has made its way into the accommodation sector, Airbnb. The objective of the study is to understand what the factors of its success are, the research has occupied of defining sharing economy, business model and hospitality sector. After building the fundamentals for the analysis, the study focuses on the company, its strategies and activities and then finally perform a qualitative analysis to verify the factors of its success.
2016
Perceived value of consumers in sharing economy: case of Airbnb
Il nostro sistema economico si è sempre basato su tre pilastri chiave: accumulazione, proprietà e sostituzione, ma qualcosa nell’ultimo decennio è cambiato. Il seguente cambiamento prende il nome di “sharing economy”, questa nuova tipologia di consumo ha aperto le porte per nuove start-up che in poco tempo sono diventate multinazionali, una tra queste in particolare si è fatta largo nel settore degli affitti, Airbnb. L’obiettivo dello studio è capire quali sono i fattori del suo successo, la ricerca si è occupata di definire sharing economy, business model e settore dell’ospitalità. Dopo aver costruita le fondamenta per le analisi, lo studio si focalizza sulla compagnia, le sue strategie e attività per poi alla fine effettuare un’analisi qualitativa per verificare i fattori del suo successo.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14239/5628