The aim of the paper is to illustrate the dynamics that contribute to the management of the product categories and to the formulation of the selling price for large-scale distribution companies, in particular for those that offer food products. The thesis is divided into 3 different chapters: the first illustrates the current economic situation in which the GDO operates, the second focuses on the different pricing strategies to be implemented, the third exposes the main criticalities of category management, with an example operating of an analysis process for the coffee category.

Lo scopo dell'elaborato e' illustrare le dinamiche che concorrono alla gestione delle categorie merceologiche e alla formulazione dle prezzo di vendita per le imprese della grande distribuzione organizzata, in particolare per quelle che offrono prodotti di genere alimentare. La tesi si articola su 3 capitoli differenti: il primo illustra l'attuale situazione economica in cui la GDO opera, il secondo si focalizza sulle differenti strategie di prezzo da poter implementare, il terzo espone le principali criticita' del category management, con un esempio operativo di un'iter di analisi per la categoria del caffe'.

Il category management e la gestione del prezzo nella GDO.

MALASPINA, LIVIA
2018/2019

Abstract

The aim of the paper is to illustrate the dynamics that contribute to the management of the product categories and to the formulation of the selling price for large-scale distribution companies, in particular for those that offer food products. The thesis is divided into 3 different chapters: the first illustrates the current economic situation in which the GDO operates, the second focuses on the different pricing strategies to be implemented, the third exposes the main criticalities of category management, with an example operating of an analysis process for the coffee category.
2018
Category Management and pricing strategies in food retailers industry.
Lo scopo dell'elaborato e' illustrare le dinamiche che concorrono alla gestione delle categorie merceologiche e alla formulazione dle prezzo di vendita per le imprese della grande distribuzione organizzata, in particolare per quelle che offrono prodotti di genere alimentare. La tesi si articola su 3 capitoli differenti: il primo illustra l'attuale situazione economica in cui la GDO opera, il secondo si focalizza sulle differenti strategie di prezzo da poter implementare, il terzo espone le principali criticita' del category management, con un esempio operativo di un'iter di analisi per la categoria del caffe'.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14239/5927