The purpose of this study is to explore the new concept of marketing. The whole evolution of marketing was analysed, from its birth till Unconventional marketing. Nowadays it represents the new strength of many companies, which use innovative communication techniques implemented on mobile technologies. These new techniques are essential to gain advantage over competitors. The study aims to understand how they are effective on consumers. To achieve this goal the study of textbooks and web sites was essential. “CodiceSicily association” was widely discussed, underlying the features and all the aspects of this partnership of which I’m a member and cofounder. The study reveals that consumers appreciate a kind of communication that involves them. At the same time they influence market’s strategies.
Lo scopo di questa tesi è di esplorare il nuovo concetto di marketing. La costruzione dell’elaborato è partita dalla sua nascita, passando per l’evoluzione, sino ad arrivare al marketing non convenzionale. Quest’ultimo approccio di marketing è diventato un punto di forza delle aziende, che si avvalgono di tecniche comunicative implementate con le nuove tecnologie mobili, utili per creare vantaggio rispetto ai competitors. Il lavoro di tesi mira a comprenderne l’efficacia sui vecchi e nuovi consumatori. Lo studio di libri di testo e la consultazione di siti web si sono rivelati indispensabili per la conoscenza e la comprensione degli aspetti tipici del mondo del marketing non convenzionale. Il case history analizzato è quello dell’Associazione CodiceSicily, di cui sono uno dei fondatori e partner, della quale sono stati evidenziati le caratteristiche e gli aspetti del mio lavoro. I risultati ottenuti da questa tesi rivelano che i consumatori apprezzano un tipo di comunicazione che li coinvolga in prima persona: i loro gusti influenzano le strategie aziendali.
Strategie e tecniche 2.0 di Marketing non convenzionale. Un caso di studio: CodiceSicily
PANARINFO, GIUSEPPE
2015/2016
Abstract
The purpose of this study is to explore the new concept of marketing. The whole evolution of marketing was analysed, from its birth till Unconventional marketing. Nowadays it represents the new strength of many companies, which use innovative communication techniques implemented on mobile technologies. These new techniques are essential to gain advantage over competitors. The study aims to understand how they are effective on consumers. To achieve this goal the study of textbooks and web sites was essential. “CodiceSicily association” was widely discussed, underlying the features and all the aspects of this partnership of which I’m a member and cofounder. The study reveals that consumers appreciate a kind of communication that involves them. At the same time they influence market’s strategies.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
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https://hdl.handle.net/20.500.14239/7189