The current state of the fashion industry has caused issues related to sustainability and social responsibility due to the growing concept of a fast-fashion model and consumption, some NGOs and governments have taken initiatives toward eliminating the negative impacts on the environment, on the other hand, there is a niche market requires a specific product design that is the best fit to their needs, the study aims to explore two different business model between a fast fashion and modest fashion business, to understand the drivers between these two businesses and how to manage these drivers, A case study approach has been followed using a qualitative - in-depth interview methodology, in two businesses located in Saudi Arabia, the results have shown that there are certain drivers motiving the firm to shift towards a sustainable business model, while the second case the customer was a centric value for their business, the limitation of the study is due to the fact that the sample size is small, therefore in order to enrich the study a larger sample size should be implemented.

Lo stato attuale dell'industria della moda ha causato problemi legati alla sostenibilità e alla responsabilità sociale a causa del crescente concetto di un modello di fast fashion e di consumo, alcune ONG e governi hanno preso iniziative per eliminare gli impatti negativi sull'ambiente, d'altra parte , c'è una nicchia di mercato che richiede un design di prodotto specifico che sia il più adatto alle loro esigenze, lo studio si propone di esplorare due diversi modelli di business tra un business fast fashion e modest fashion, per comprendere i driver tra queste due attività e come gestirli questi driver, È stato seguito un approccio di studio di caso utilizzando una metodologia di intervista qualitativa - approfondita, in due aziende situate in Arabia Saudita, i risultati hanno mostrato che ci sono determinati driver che spingono l'azienda a spostarsi verso un modello di business sostenibile, mentre il secondo caso il cliente era un valore centrico per la propria attività, il limite dello studio è dovuto al fatto che la dimensione del campione è piccolo, quindi per arricchire lo studio dovrebbe essere implementato un campione più ampio.

fashion business models between sustainability and modesty

YUSUF, ABDULKADIR AWIL
2019/2020

Abstract

The current state of the fashion industry has caused issues related to sustainability and social responsibility due to the growing concept of a fast-fashion model and consumption, some NGOs and governments have taken initiatives toward eliminating the negative impacts on the environment, on the other hand, there is a niche market requires a specific product design that is the best fit to their needs, the study aims to explore two different business model between a fast fashion and modest fashion business, to understand the drivers between these two businesses and how to manage these drivers, A case study approach has been followed using a qualitative - in-depth interview methodology, in two businesses located in Saudi Arabia, the results have shown that there are certain drivers motiving the firm to shift towards a sustainable business model, while the second case the customer was a centric value for their business, the limitation of the study is due to the fact that the sample size is small, therefore in order to enrich the study a larger sample size should be implemented.
2019
fashion business models between sustainability and modesty
Lo stato attuale dell'industria della moda ha causato problemi legati alla sostenibilità e alla responsabilità sociale a causa del crescente concetto di un modello di fast fashion e di consumo, alcune ONG e governi hanno preso iniziative per eliminare gli impatti negativi sull'ambiente, d'altra parte , c'è una nicchia di mercato che richiede un design di prodotto specifico che sia il più adatto alle loro esigenze, lo studio si propone di esplorare due diversi modelli di business tra un business fast fashion e modest fashion, per comprendere i driver tra queste due attività e come gestirli questi driver, È stato seguito un approccio di studio di caso utilizzando una metodologia di intervista qualitativa - approfondita, in due aziende situate in Arabia Saudita, i risultati hanno mostrato che ci sono determinati driver che spingono l'azienda a spostarsi verso un modello di business sostenibile, mentre il secondo caso il cliente era un valore centrico per la propria attività, il limite dello studio è dovuto al fatto che la dimensione del campione è piccolo, quindi per arricchire lo studio dovrebbe essere implementato un campione più ampio.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14239/834