The aim of the current work Is to inspect whether creativity, technological innovation and gamification impact Italian museums customer experience. The empirical analysis was based on an online survey spread in August 2019 with an international sample of more than 400 participants. Findings shown that creativity has a positive impact on Italian museums customer experience, whereas technological innovation and gamification do not, although innovation and interactivity are missing aspects in the current cultural offer, sought by respondents.
Lo scopo del presente lavoro è indagare se la creatività linnovazione tecnologica e la gamification abbiano o no un impatto positivo sullesperienza dei consumatori dei musei italiani. Lanalisi empirica è stata basata su un sondaggio online diffuso ad agosto 2019 al quale ha partecipato un campione internazionale composto da più di 400 persone. I risultati hanno dimostrato che la creatività ha un impatto positivo sullesperienza dei consumatori nei musei italiani, mentre linnovazione tecnologica e la gamification no, sebbene gli intervistati ricerchino nellofferta culturale aspetti reputati assenti nei musei italiani come innovazione e interattività.
The Application Of Creativity, Innovation And Gamification To Museum And Art Marketing : Italian Case Study
FACCO, ANDREA
2018/2019
Abstract
The aim of the current work Is to inspect whether creativity, technological innovation and gamification impact Italian museums customer experience. The empirical analysis was based on an online survey spread in August 2019 with an international sample of more than 400 participants. Findings shown that creativity has a positive impact on Italian museums customer experience, whereas technological innovation and gamification do not, although innovation and interactivity are missing aspects in the current cultural offer, sought by respondents.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
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https://hdl.handle.net/20.500.14239/9641