One of the most debated arguments nowadays, especially in the financial markets, is the newcomer innovative Electric Vehicles maker Tesla, led by its charismatic founder Elon Musk, defined by most as the "Steve Jobs" of automobiles. Following this path, there is little argument that Tesla could be a very innovative company, putting on the table a very strong question: is Tesla's automotive business a disruptor, poised to transform the automotive industry as it has been known so far? Moreover, can "Tesla World" be ascribed in the automotive environment? Or is it more than a car maker, invading the technology environment? Or is it more than just each of these definitions a time, embodying a combination of both? Another important question is if Tesla nowadays is fairly valued by the market, given its paradoxical situation of high, persistent and increasing losses followed by an impressive valuation in the financial market, showing an incredible capitalization typical of stronger and well established companies in the automotive sector, that found their business on a long story lasting from decades, and that drive the current automotive market as we know it. In order to get a comprehensive answer to such questions, and get a clearer view of what is going on in the transportation sector, starting from the very beginning, by giving a more concrete meaning to the word "Disruptive Innovation", in order to better clarify Tesla's position in the market, and its potential for the future, we will try to address the main driver of the newcomer’s success, trying to adapt, my remodelling them, the most known valuation tools, to its business in order to capture its value, making it consistent with its history, its potential, and finally clarify its position in the market.
Uno degli argomenti più dibattuti al giorno d'oggi, soprattutto nel mondo della finanza, è il nuovo arrivato nella produzione di Veicoli elettrici, Tesla, guidato dal suo carismatico fondatore Elon Musk, definito da molti come lo "Steve Jobs" dell’automotive. Seguendo questa linea guida, ci sono poche argomentazioni sul fatto che Tesla potrebbe essere una società molto innovativa, ponendo una domanda molto forte: il business automobilistico di Tesla è un disgregatore, pronto a trasformare l'industria automobilistica come era conosciuta finora? Inoltre, è possibile inserire il mondo di Tesla nel settore automobilistico? O può essere definita più che un produttore di automobili, rompendo i confini del mondo tecnologico? O è più di ogni singola delle precedenti definizioni alla volta, incorporando una combinazione di entrambe? Un'altra domanda importante è se Tesla oggigiorno è valutata in maniera equa dal mercato, data la sua situazione paradossale di perdite elevate, persistenti e crescenti seguite da un'impressionante valutazione nel mercato finanziario, mostrando un'incredibile capitalizzazione tipica di aziende più solide e consolidate nel settore automobilistico, che fondano il loro business su una lunga storia che dura da decenni, e che guidano l'attuale mercato automobilistico come lo conosciamo. Al fine di ottenere una risposta esauriente a tali domande e ottenere una visione più chiara di ciò che sta accadendo nel settore dei trasporti, fin dall'inizio, dando un significato più concreto alla parola "Disruptive innovation", al fine di meglio chiarire la posizione di Tesla nel mercato e il suo potenziale per il futuro, cercheremo di affrontare il principale driver del successo del nuovo arrivato, cercando di adattare, rimodellandoli, i più noti strumenti di valutazione, al suo business per catturarne il valore , rendendolo coerente con la sua storia, il suo potenziale e, infine, chiarire la sua posizione nel mercato.
The car of the future: Tesla inc. and the next big disruption. A qualitative and quantitative assessment.
VENDITTI, ANGELO
2016/2017
Abstract
One of the most debated arguments nowadays, especially in the financial markets, is the newcomer innovative Electric Vehicles maker Tesla, led by its charismatic founder Elon Musk, defined by most as the "Steve Jobs" of automobiles. Following this path, there is little argument that Tesla could be a very innovative company, putting on the table a very strong question: is Tesla's automotive business a disruptor, poised to transform the automotive industry as it has been known so far? Moreover, can "Tesla World" be ascribed in the automotive environment? Or is it more than a car maker, invading the technology environment? Or is it more than just each of these definitions a time, embodying a combination of both? Another important question is if Tesla nowadays is fairly valued by the market, given its paradoxical situation of high, persistent and increasing losses followed by an impressive valuation in the financial market, showing an incredible capitalization typical of stronger and well established companies in the automotive sector, that found their business on a long story lasting from decades, and that drive the current automotive market as we know it. In order to get a comprehensive answer to such questions, and get a clearer view of what is going on in the transportation sector, starting from the very beginning, by giving a more concrete meaning to the word "Disruptive Innovation", in order to better clarify Tesla's position in the market, and its potential for the future, we will try to address the main driver of the newcomer’s success, trying to adapt, my remodelling them, the most known valuation tools, to its business in order to capture its value, making it consistent with its history, its potential, and finally clarify its position in the market.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
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https://hdl.handle.net/20.500.14239/9827