We could divide the influencers on Instagram into two theoretical categories: the self-made influencers, who have built their community by themselves, who became famous thanks to hard work and commitment on the social networks with passion and entrepreneurship. On the other hand, many participants of reality TV shows are being exposed very quickly to a large number of auditors and see their social networks community explode (especially on Instagram). Lots of these former participants take this large exposure as an opportunity to build a brand image and a business around. We know that the number of followers, content proposed, personality is mainly taken into consideration in the followers’ perception and behaviour but what about the background of the influencer? It is this last statement that brings us to the following research questions that have emerged: How does the background of the influencer impact the followers’ behaviour? How does the ad disclosure on the influencer's post have an impact on the followers’ behaviour?
Potremmo dividere gli influencer su Instagram in due categorie teoriche: i self-made influencer, che hanno costruito la loro comunità da soli, che sono diventati famosi grazie al duro lavoro e all'impegno sui social network con passione e imprenditorialità. D'altra parte, molti partecipanti ai reality show sono esposti molto rapidamente a un gran numero di auditori e vedono esplodere la loro comunità sui social network (soprattutto su Instagram). Molti di questi ex partecipanti prendono questa grande esposizione come un'opportunità per costruire un'immagine di marca e un business intorno. Sappiamo che il numero di follower, i contenuti proposti, la personalità sono principalmente presi in considerazione nella percezione e nel comportamento dei follower, ma che dire del background dell'influencer? È quest'ultima affermazione che ci porta alle seguenti domande di ricerca emerse: Come influisce il background dell'influencer sul comportamento dei follower? In che modo la divulgazione dell'annuncio sul post dell'influencer ha un impatto sul comportamento dei follower?
COSA PUÒ INFLUENZARE LA RELAZIONE DEI FOLLOWER CON L'INFLUENCER? Il ruolo del background dell'influencer e della divulgazione dell'annuncio
DIONISIO, ORNELLA
2020/2021
Abstract
We could divide the influencers on Instagram into two theoretical categories: the self-made influencers, who have built their community by themselves, who became famous thanks to hard work and commitment on the social networks with passion and entrepreneurship. On the other hand, many participants of reality TV shows are being exposed very quickly to a large number of auditors and see their social networks community explode (especially on Instagram). Lots of these former participants take this large exposure as an opportunity to build a brand image and a business around. We know that the number of followers, content proposed, personality is mainly taken into consideration in the followers’ perception and behaviour but what about the background of the influencer? It is this last statement that brings us to the following research questions that have emerged: How does the background of the influencer impact the followers’ behaviour? How does the ad disclosure on the influencer's post have an impact on the followers’ behaviour?È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
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https://hdl.handle.net/20.500.14239/1218