The thesis aims to analyze the phenomena of healthy food and zero waste lifestyle, with a focus on the case study to analyze if, how much and how consumers are influenced by the initiatives and policies of supermarkets and, more generally, of large-scale retail trade. Promotional initiatives regarding themes such as healthy food, zero waste and promotion of the territory, in agreement with suppliers of the territory itself.
La tesi si propone di analizzare i fenomeni dell'healthy food e dello zero waste lifestyle, con un focus sul caso studio che si propone di analizzare se, quanto e come i consumatori sono influenzati dalle iniziative e dalle politiche dei supermercati e più in generale, della GDO. Iniziative di tipo promozionale riguardo temi come cibo salutare, zero sprechi e promozione del territorio, in accordo con fornitori del territorio stesso.
HEALTHY E ZERO WASTE LIFESTYLE: MICRODISTRIBUZIONE E GDO VERSO LA NUOVA SFIDA.
LIBERATORE, ROSSELLA
2020/2021
Abstract
The thesis aims to analyze the phenomena of healthy food and zero waste lifestyle, with a focus on the case study to analyze if, how much and how consumers are influenced by the initiatives and policies of supermarkets and, more generally, of large-scale retail trade. Promotional initiatives regarding themes such as healthy food, zero waste and promotion of the territory, in agreement with suppliers of the territory itself.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
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https://hdl.handle.net/20.500.14239/1650