Organizations must face an increasing number of crises and critical circumstances. Every organization must - sooner or later - face one (from environmental disasters to more common realities such as workplace conflicts or management errors). This is due to the ease with which stakeholders can acquire and share information through social media. Indeed, these tools, thanks to their rapid evolution, have begun to influence society. Whenever crises are not managed appropriately, the result is the spread of negative word-of-mouth through social media, which can damage and compromise an organization’s reputation. This has forced companies to change how they interact radically; therefore, a wide range of social media management programs will be explored. Web 2.0 requires faster, more flexible, and more transparent methods of corporate communication. Consequently, it is essential to orient a company’s corporate communication to an optimal strategy that involves social networks in crisis management, with the goal of understanding which elements of the organization enable it to protect its reputation.

Ogni organizzazione deve prima o poi affrontare crisi e circostanze critiche (dalle catastrofi ambientali alle realtà più comuni come i conflitti sul posto di lavoro o gli errori nel management). Ciò è dovuto alla facilità con cui gli stakeholder possono acquisire e condividere informazioni attraverso i social media. Infatti, questi strumenti, con la loro rapida evoluzione, hanno iniziato a influenzare la società e il modo di comunicare con essa. Ogni qualvolta le crisi non vengono gestite in modo appropriato, ne consegue la diffusione di un passaparola negativo attraverso i social media, che può danneggiare e compromettere la reputazione di un’organizzazione. Ciò ha costretto le aziende a modificare radicalmente il modo in cui interagiscono; per questo verrà esplorata un’ampia gamma di programmi di gestione dei social media. Il Web 2.0 richiede metodi di comunicazione aziendale più rapidi, flessibili e trasparenti. Di conseguenza, è importante orientare la comunicazione di un’impresa verso una strategia ottimale, che coinvolga i social network nella gestione di una crisi, con l’obiettivo finale di comprendere quali elementi dell’organizzazione permettono di salvaguardarne la reputazione.

La reputazione aziendale nell'era dei social network. Come le aziende affrontano e gestiscono le crisi.

MARTELLONE, ARIANNA
2021/2022

Abstract

Organizations must face an increasing number of crises and critical circumstances. Every organization must - sooner or later - face one (from environmental disasters to more common realities such as workplace conflicts or management errors). This is due to the ease with which stakeholders can acquire and share information through social media. Indeed, these tools, thanks to their rapid evolution, have begun to influence society. Whenever crises are not managed appropriately, the result is the spread of negative word-of-mouth through social media, which can damage and compromise an organization’s reputation. This has forced companies to change how they interact radically; therefore, a wide range of social media management programs will be explored. Web 2.0 requires faster, more flexible, and more transparent methods of corporate communication. Consequently, it is essential to orient a company’s corporate communication to an optimal strategy that involves social networks in crisis management, with the goal of understanding which elements of the organization enable it to protect its reputation.
2021
Corporate reputation in the age of social networks. How companies cope and manage crises.
Ogni organizzazione deve prima o poi affrontare crisi e circostanze critiche (dalle catastrofi ambientali alle realtà più comuni come i conflitti sul posto di lavoro o gli errori nel management). Ciò è dovuto alla facilità con cui gli stakeholder possono acquisire e condividere informazioni attraverso i social media. Infatti, questi strumenti, con la loro rapida evoluzione, hanno iniziato a influenzare la società e il modo di comunicare con essa. Ogni qualvolta le crisi non vengono gestite in modo appropriato, ne consegue la diffusione di un passaparola negativo attraverso i social media, che può danneggiare e compromettere la reputazione di un’organizzazione. Ciò ha costretto le aziende a modificare radicalmente il modo in cui interagiscono; per questo verrà esplorata un’ampia gamma di programmi di gestione dei social media. Il Web 2.0 richiede metodi di comunicazione aziendale più rapidi, flessibili e trasparenti. Di conseguenza, è importante orientare la comunicazione di un’impresa verso una strategia ottimale, che coinvolga i social network nella gestione di una crisi, con l’obiettivo finale di comprendere quali elementi dell’organizzazione permettono di salvaguardarne la reputazione.
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