Advertising plays a key role in shaping our social views. This study analyzes how old and new gender stereotypes influence advertising messages and the use of women's empowerment. Through narrative analysis, we examine how such strategies shape the social perception of women. We also explore how female empowerment is used effectively and inappropriately to promote products or services, with the aim of better understanding its impact on societies.
La pubblicità svolge un ruolo chiave nella formazione delle nostre visioni sociali. Questo studio analizza come i vecchi e nuovi stereotipi di genere influenzino i messaggi pubblicitari e l'uso dell'empowerment femminile Attraverso l'analisi narrativa, esaminiamo come tali strategie plasmano la percezione sociale delle donne. Esploriamo anche come l'empowerment femminile venga utilizzato in modo efficace e inappropriato per promuovere prodotti o servizi, con l'obiettivo di comprendere meglio il suo impatto sulla società.
Empowerment femminile: stereotipi e analisi narrative nella pubblicità
DERVISHI, JESSICA
2022/2023
Abstract
Advertising plays a key role in shaping our social views. This study analyzes how old and new gender stereotypes influence advertising messages and the use of women's empowerment. Through narrative analysis, we examine how such strategies shape the social perception of women. We also explore how female empowerment is used effectively and inappropriately to promote products or services, with the aim of better understanding its impact on societies.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
Per maggiori informazioni e per verifiche sull'eventuale disponibilità del file scrivere a: unitesi@unipv.it.
https://hdl.handle.net/20.500.14239/3942