Changes in the business and economic world inevitably affect organizations and push them to a continuous transformation. Globalization has allowed the companies to achieve the same technological and structural level, therefore what makes the difference today is precisely people. Thus, increases the need to identify talents, in order to attract them, develop and retain them. For this purpose, the organizations can now rely on a new measure of the potential, introduced by Lombardo and Eichinger (2000), called Learning agility and defined as "the willingness and ability to learn new competencies in order to perform under first-time, tough, or different conditions". The present study investigates the importance of Learning agility in the development of a professional career, focusing on Objective career success (salary, role, promotions and wage increases). The research involved a sample of 988 employees and the results supported the initial hypothesis, confirming the existence of a correlation between Learning agility and Objective career success.

I cambiamenti del mondo economico e lavorativo influenzano inevitabilmente le organizzazioni e le spingono ad una continua metamorfosi. La globalizzazione ha permesso alle aziende di portarsi tutte sullo stesso piano tecnologico e strutturale, quindi ciò che può fare la differenza sono proprio le persone. Si accentua così l’esigenza di individuare i talenti, per poterli attrarre, sviluppare e trattenere. Per questo, le organizzazioni possono affidarsi a una nuova misura del potenziale introdotta da Lombardo e Eichinger (2000), chiamata Learning agility e definita come “the willingness and ability to learn new competencies in order to perform under first-time, tough, or different conditions”. Il presente studio indaga l’importanza della Learning agility nello sviluppo di una carriera professionale di successo, considerandone la sua dimensione oggettiva (salario, ruolo, promozioni e aumenti). La ricerca ha coinvolto 988 lavoratori dipendenti e i risultati hanno supportato l’ipotesi iniziale, confermando l’esistenza della correlazione tra la Learning agility e il successo professionale oggettivo.

IL RUOLO DELLA LEARNING AGILITY IN UNA CARRIERA LAVORATIVA DI SUCCESSO: analisi delle relazioni tra Learning Agility e indicatori oggettivi del successo professionale

VILLA, FRANCESCA
2017/2018

Abstract

Changes in the business and economic world inevitably affect organizations and push them to a continuous transformation. Globalization has allowed the companies to achieve the same technological and structural level, therefore what makes the difference today is precisely people. Thus, increases the need to identify talents, in order to attract them, develop and retain them. For this purpose, the organizations can now rely on a new measure of the potential, introduced by Lombardo and Eichinger (2000), called Learning agility and defined as "the willingness and ability to learn new competencies in order to perform under first-time, tough, or different conditions". The present study investigates the importance of Learning agility in the development of a professional career, focusing on Objective career success (salary, role, promotions and wage increases). The research involved a sample of 988 employees and the results supported the initial hypothesis, confirming the existence of a correlation between Learning agility and Objective career success.
2017
The role of Learning Agility in a successful career: a study of the relationships between Learning Agility and objective indicators of professional success
I cambiamenti del mondo economico e lavorativo influenzano inevitabilmente le organizzazioni e le spingono ad una continua metamorfosi. La globalizzazione ha permesso alle aziende di portarsi tutte sullo stesso piano tecnologico e strutturale, quindi ciò che può fare la differenza sono proprio le persone. Si accentua così l’esigenza di individuare i talenti, per poterli attrarre, sviluppare e trattenere. Per questo, le organizzazioni possono affidarsi a una nuova misura del potenziale introdotta da Lombardo e Eichinger (2000), chiamata Learning agility e definita come “the willingness and ability to learn new competencies in order to perform under first-time, tough, or different conditions”. Il presente studio indaga l’importanza della Learning agility nello sviluppo di una carriera professionale di successo, considerandone la sua dimensione oggettiva (salario, ruolo, promozioni e aumenti). La ricerca ha coinvolto 988 lavoratori dipendenti e i risultati hanno supportato l’ipotesi iniziale, confermando l’esistenza della correlazione tra la Learning agility e il successo professionale oggettivo.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
Per contatti: unitesi@unipv.it

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14239/5393