This thesis aims to explore the future of online sales with new technologies on the market. These include the Metaverse (virtual space) in which there is a fully immersive shopping experience in eCommerce (online shops). The thesis analyses consumer perception through the simulation of this shopping experience with a VR visor. The aim is to assess how this technology can become established in the future and what the consequences might be.
La tesi vuole approfondire il futuro delle vendite online con le nuove tecnologie presenti sul mercato. Tra queste, il Metaverso (spazio virtuale) in cui si ha un'esperienza di acquisto totalmente immersiva negli eCommerce (negozi online). La tesi analizza la percezione dei consumatori attraverso la simulazione di questa shopping experience con un visore VR. L'obiettivo è valutare come questa tecnologia possa affermarsi in futuro e quali possano essere le conseguenze.
Metaverso per eCommerce: il futuro delle vendite online
MONTANA LAMPO, LAURA
2021/2022
Abstract
This thesis aims to explore the future of online sales with new technologies on the market. These include the Metaverse (virtual space) in which there is a fully immersive shopping experience in eCommerce (online shops). The thesis analyses consumer perception through the simulation of this shopping experience with a VR visor. The aim is to assess how this technology can become established in the future and what the consequences might be.È consentito all'utente scaricare e condividere i documenti disponibili a testo pieno in UNITESI UNIPV nel rispetto della licenza Creative Commons del tipo CC BY NC ND.
Per maggiori informazioni e per verifiche sull'eventuale disponibilità del file scrivere a: unitesi@unipv.it.
https://hdl.handle.net/20.500.14239/2645